ساخت یک مرکز شیمی درمانی در محل بیمارستان در حال ساخت امام حسین(ع) تربت حیدریه آغاز شد

ساخت یک مرکز شیمی درمانی در تربت حیدریه آغاز شد

تربت حیدریه- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی منطقه جنوب خراسان رضوی روز شنبه طی مراسمی در محل بیمارستان در حال ساخت امام حسین(ع) تربت حیدریه آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این مراسم گفت: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۵۵۰ مترمربع توسط خیر نیکوکار “زهرا برزگر” با صرف هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال در مدت دو سال بنا می شود.
سعیدرضا قنبری زاده افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی نیز هزینه تجهیز این مرکز را بین ۲۰۰ میلیارد تا ۲۴۰ میلیارد ریال است متقبل شد.
وی ادامه داد: مرکز جامع درمان سرطان تاکنون در شهرهای مشهد و سبزوار راه اندازی شده است. با راه اندازی این مرکز در تبرت حیدیریه بیماران نیازمند درمان در منطقه جنوب خراسان رضوی دیگر نیازی به مراجعه به بیرجند یا مشهد نخواهند داشت.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این شهرستانها خدمات می دهد.  این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و ۲۰ تخت در مه ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای ۵۹ عضو هیات علمی و ۶۱۹ نفر دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *