باهدف ترویج گردشگری روستایی: نخستین جشنواره فرهنگی،گردشگری روستای حاجی بیگی بخش کدکن با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت حیدریه برگزارشد.

نخستین جشنواره فرهنگی،گردشگری روستای حاجی بیگی بخش کدکن با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه،یوسفی معاون فرماندار،محمدی بخشدار کدکن و جمعی از مسئولین محلی و اهالی این روستا برگزارشد.

علی رستمی فرماندار شهرستان تربت حیدریه هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را ایجاد فضای شادی و نشاط برای خانواده ها، آشنایی با پتانسیل‌ها و ظرفیت های مناطق روستایی و رشد اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در حاشیه این جشنواره با تاکید بر رونق گردشگری، صنایع دستی و توسعه اشتغال های خرد در روستاها افزود:از جمله اقدامات بسیار خوبی که در این جشنواره ها پیگیری می‌‍شود،ظرفیت سازی و فعالیت‌های روستایی در زمینه کارآفرینی و صنایع دستی و اشتغالزایی است.

وی افزود:برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری روستاها باعث ایجادشور ونشاط عمومی،حفظ واحیاء میراث معنوی روستاها،الگو سازی با معرفی چهره های موفق،افزایش همدلی وهمگرایی دربین روستاییان ومعرفی توانمندی اقتصاد روستاها و توسعه ظرفیت بوم گردی در روستا می شود.

رستمی تصریح کرد:این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب گرشگری و بوم گردی را دارد و در این راستا از طرح های گردشگری روستایی با هدف تقویت اقتصاد روستانشینان حمایت می شود.

وی افزود: در مناطق روستایی این شهرستان نقاط طبیعی و جذابیت های بسیاری برای گردشگران وجود دارد و شناسایی و معرفی آنها و هدایت سرمایه گذاران به فعالیت اقتصادی می تواند روستاها را متحول کند.

شایان ذکر است:

از جمله ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بخش کدکن می‌توان به قله ملکوه، آبشار روستای دافی، غار نمک حصاریزدان و روستاهای گردشگرپذیر حاج بیگی، بُرس و اسفیز اشاره کرد.

سوغات ویژه منطقه نیز علاوه بر صنایع‌دستی و دست بافته‌های سنتی و نان‌های محلی، آلو و آلوچه است.

عنوان زادگاه شیخ عطار و دکترمحمد رضا شفیعی کدکنی برای شهر کدکن به عنوان شناسنامه این منطقه به شمار می رود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *