با روشن شدن مشعل بازی‌ها؛ دومین المپیاد ورزشی محلات شهر تربت حیدریه رسما آغاز شد

دومین المپیاد ورزشی محلات شهر تربت حیدریه رسما آغاز شد

با روشن شدن مشعل دومین دوره المپیاد ورزشی محلات شهر تربت حیدریه ، این المپیاد رسما آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه ، سلامت جسمی و روحی ، شادابی و تندرستی افراد جامعه می تواند در پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار موثر باشد. برای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط نیاز است تا مدیران و مسئولین ، ورزش های همگانی و برنامه های سلامت محور را گسترش و در جهت فراگیر شدن آنها تلاش کنند.

محمد صادق مجتهدی شهردار تربت حیدریه ، با بیان این مطلب در خصوص برگزاری المپیاد گفت : شورای اسلامی شهر و شهرداری تربت حیدریه در راستای وظایف قانونی تعریف شده ، بخشی از درآمد خود در راستای بودجه های پیش بینی شده را به حوزه ورزش های همگانی اختصاص می دهد .

وی افزود : در همین راستا سال گذشته اولین دوره المپیاد ورزشی محلات را برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان همراه شد. امسال نیز با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر و با همکاری اداره ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش،شورایاران محلات ، بهزیستی و حوزه مقاومت سپاه ، دومین دوره المپیاد را برگزار می نمائیم .

مجتهدی بیان داشت : برگزاری این مسابقات موجب ارتباط بیشتر بین محلات و تعامل شهروندان می شود و تفاوت مهمی این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته دارد این است که امسال مسابقاتی ویژه معلولین و جانبازان نیز پیش بینی و برگزار خواهد شد .

شهردار تربت حیدریه گفت : دومین المپیاد ورزشی محلات شهر تربت حیدریه  در ۳۶ رشته ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف، در پنج منطقه و ۲۴ محله برگزار می‌شود.

شهردار تربت‌حیدریه با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فرهنگی – ورزشی شهرداری برای برگزاری دومین المپیاد ورزشی محلات تربت حیدریه اختصاص یافته است افزود: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۶ هزار ورزشکار در این رویداد ورزشی مشارکت کنند.

مجتهدی تصریح کرد:در این دوره  ۲۶ هیأت ورزشی در قالب ۳۶ رشته ورزشی شرکت می‌کنند که از این بین ۶ رشته ورزشی مختص آقایان است، این رشته‌ها شامل وزنه‌برداری، فوتسال، کشتی، تک ‌پرس، بوکس و ورزش باساز، برای نخستین بار در این رشته که مخصوص بانوان است این مسابقات برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله محلات هدف برگزاری این مسابقات کوی بازرگان، کوی شهید هاشمی‌نژاد، کوی شهید چمران، کوی امیرالمومنین(ع)، ضیاالدین و چندین محله دیگر است که در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در مسابقات مختلف شرکت کرده اند.

در ادامه محمد‌ مهدی علیان ، معاون خدمات شهری شهرداری تربت حیدریه نیز گفت: این المپیاد موجب بروز استعدادهای ورزشی در رشته های مختلف می‌شود و فرصت مغتنمی است تا نوجوانان و جوانان بتوانند استعداد ها و مهارت های ورزشی خود را نشان دهند .

رئیس هیات تکواندو شهرستان افزود: شهرداری بر اساس بودجه های پیش بینی شده همه ساله در بحث ورزش همگانی در محلات برنامه هایی را اجرا می کند.

وی افزود: امیدواریم تا با برپایی این چنین مسابقاتی بر ایجاد روحیه شور نشاط در محلات و سطح شهر افزایش دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *