حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ایران روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌کند

ایران روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ایران روزانه و به طور میانگین ۵۰ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌کند که می توان این ظرفیت را تا ۷۰ میلیون متر مکعب افزایش داد.

حسن منتظر تربتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری روسای روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: به نخجوان، عراق، ترکیه و ارمنستان گاز صادر می کنیم بخش خصوصی ایران هم گاز از ترکمنستان می‌خرد و به دیگر کشورها صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه نیازی به واردات گاز نداریم ادامه داد: تامین گاز استان‌های شمالی کشور هم زیر پوشش شرکت ملی گاز ایران است و حدود ۲۷ میلیون خانوار مشترک شبکه ملی گاز کشور هستند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز کشور بعد از انقلاب رشد و توسعه پیدا کرده است بنا بر این  در توسعه خطوط و شبکه‌های گاز به خارج از کشور متکی نیستیم بلکه بر توان بومی خود متکی هستیم به همین دلیل تحریم‌ها اثری بر اجرای طرح‌های توسعه خطوط گازرسانی نداشته است.

منتظر تربتی افزود: از نظر ظرفیتی هم ایران می تواند روزانه بیش از ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید کند و سالانه سه هزار روستای کشور به شبکه گاز کشور متصل می‌شود و تا پایان سال هم ۸۰۰ کیلومتر خطوط لوله فشار قوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت اشتغالزایی این صنعت در کشور ادامه داد: یکی از حسن‌های این صنعت استعداد به کارگیری نیرو و اشتغال‌زایی موقت در زمان اجرا و شبکه‌گذاری است و زمانی هم که گاز به شهری انتقال می یابد به غیر از تامین گاز خانوارها بسیاری از مشاغل که پیش از ورود گاز اقتصادی نبود جنبه اقتصادی پیدا می کند و گازرسانی موجب اشتغالزایی می‌ شود.

نشست سراسری روسای روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران دیروز در مشهد آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *