پیام خانه سینما به خانواده‌های مسافران پرواز اوکراین : بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی داریم

بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی داریم

تهران- ایرنا- خانه سینما در پیامی با ابراز همدردی با بازماندگان سقوط هواپیما اوکراین، آورده است: بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی و دلداری یکدیگر داریم.

خانه سینما طی پیامی به خانواده های مسافران پرواز اوکراین تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است: مردم عزادار ایران، تسلیت! خانواده‌های مسافران پرواز اوکراین، تسلیت!

بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی و دلداری یکدیگر داریم، در این روزها که مدام ترس از فاجعه‌ای اسف‌بار بر زندگی مان سایه می افکند!

ما سینماگران ایران، در غم از دست دادن عزیزان پرواز اوکراین، عزادار هستیم و عمیقا آرزوی صبر برای بازماندگان این عزیزان از دست رفته داریم.

ما سینماگران توقع برخوردی با عاملان این خطای انسانی داریم که از وقوع چنین اشتباهاتی در آینده جلوگیری کند.

ما سینماگران از مسئولان پاسخگو و رسانه ملی توقع داریم که دست از پنهان‌کاری در انتشار بموقع اخبار بردارند و صداقت و شفاف سازی را وظیفه خود و حق ملت بدانند.

ما سینماگران موکدا خواهان ایجاد فضایی امن برای همدردی با بازماندگان عزادار این واقعه هستیم.

ما با اندوهی عمیق این فاجعه فراموش نشدنی را تسلیت می‌گوییم.

ساعاتی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری هم در بیانیه ای تصریح کرد که «این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.»

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و خدمه سرنشین که  صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *