بازسازی اتوبوسرانی تربت‌حیدریه نیازمند تامین اعتبار است

بازسازی اتوبوسرانی تربت‌حیدریه نیازمند تامین اعتبار است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: ناوگان اتوبوسرانی این شهر دارای ۲۹ دستگاه خودرو با میانگین سنی ۱۲ و نیم سال است که تعمیر و بازسازی آنها ۵۲۲ میلیارد ریال نیاز دارد.

محسن قندهاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین اتوبوس جدیدی که به این ناوگان پیوست مربوط به سال ۱۳۹۰ می‌باشد در حالی که میانگین مطلوب عمر یک دستگاه اتوبوس ۱۰ سال است.
وی با بیان اینکه دولت از سال ۹۰ بابت خرید اتوبوس، یارانه‌ای به شهرداری‌های کشور پرداخت نکرده است اظهار داشت: کلانشهرها خود قادر به تهیه اتوبوس هستند در حالی که شهرداری تربت‌حیدریه از منابع داخلی خود در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ناوگان اتوبوسرانی درون شهری را بازسازی کرد.
وی اتوبوسرانی را جزو شرکت‌های زیان‌ده شهرداری تربت‌حیدریه عنوان کرد و گفت: از مجموع ۲۹ دستگاه اتوبوس موجود ۱۳ دستگاه متعلق به شهرداری و بقیه مربوط به بخش خصوصی است که بابت ۱۳ دستگاه یاد شده ماهیانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال زیان متحمل می‌شویم و البته بخش خصوصی هم از میزان درآمد خود راضی نیست.
قندهاری افزود: بی‌رغبتی شهروندان برای استفاده از اتوبوس درون شهری، فرسوده بودن و کمبود تعداد اتوبوس از عوامل مهم زیان‌دهی این ناوگان است.

شرکت اتوبوسرانی تربت‌حیدریه و حومه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده‌ است.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *