گازگرفتگی در تربت‌حیدریه ۱۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

گازگرفتگی در تربت‌حیدریه ۱۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

تربت‌حیدریه – ایرنا – مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تربت‌حیدریه از مسمومیت ۱۵ نفر با گاز مونو کسید کربن در روستای کاهی این شهرستان خبر داد.

محمدجواد امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر گاز گرفتگی در یکی از مساجد روستای کاهی از توابع بخش جلگه رخ و مسمومیت تعداد زیادی از مردم بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن،  تیمی از اورژانس رباط سنگ به منطقه اعزام شد که پس از بررسی کارشناسان و با توجه به تعداد زیاد مصدومان، درخواست اتوبوس آمبولانس شد و پس از انجام اقدامات اولیه و تحت مراقبت، ۱۵ مصدوم برای بهبود شرایط جسمانی به بیمارستان رازی تربت حیدریه اعزام شدند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت‌حیدریه، مهمترین علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی ذکر کرد و رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه‌ها برای کاهش آسیب ناشی از مسمومیت با گاز مونو کسید کربن را خواستار شد.

وی مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت را حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه ذکر کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *