پویش اجتماعی سهم من در بحران کرونا؛ سیزده را با سفر به دنیای نویسندگان به‌در کنید

سیزده را با سفر به دنیای نویسندگان به‌در کنید

تهران- ایرنا- مدیر عامل موسسه خانه کتاب با اشاره به موضوع شیوع ویروس بیماری کرونا، همزمانی روز طبیعت امسال را در برهه‌ای حساس و خطرناک عنوان و توصیه کرد: مردم با ماندن در خانه و با سیر و سفر به دنیای نویسندگان سیزده را به‌در کنند.

نیکنام حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به توصیه‌ها و تاکید مسوولان مبنی بر خانه ماندن در روز طبیعت (سیزده نوروز)،‌ اظهار داشت: اهتمام و عنایت به قوانین و توصیه‌های بهداشتی و در عین حال رعایت آنها در واقع احترام به خود فرد و سایرین است. از آنجائیکه تاکید و توصیه بر خانه ماندن است باید به این مهم توجه ویژه کرده همه شهروندان خود را موظف و مکلف به اجرای آنها بدانند تا با رعایت نکات بهداشتی در خانه ماندن مانع از انتقال این ویروس منحوس شوند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در ادامه با بیان اینکه این روزها هر شهروندی در هر جایگاهی نقشی اساسی در مهار ویروس کرونا ایفا می کند، اظهار داشت: هر کدام از ما باید خود را در این مسئله مهم سهیم دانسته و مسوولیتی که برعهده تک تک افراد نهاده شده را به نحو احسن انجام داده و به نوبه خود سهم خویش را در مدیریت بحران فراگیر ویروس کرونا نیز در عمل به خصوص تحقق پویش در خانه بمانیم ایفا نمائیم.

مسلما در شرایط بحرانی که مسایل پیچیده‌تر، نیازها بیشتر و امکانات کمتر می‌شود، مسوولیت همگانی سنگین‌تر و ضرورت مشارکت برای حل مسائل نیز بیشتر می‌شود. در این شرایط انتظار می رود هر کس توان و امکانی دارد پای در میدان بگذارد و با هر قدمی یا قلمی به فرآیند مدیریت بحران کمک کند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌نشینی دراین روزها اگر چه شاید کمی ناراحت‌کننده باشد اما فرصتی بسیار مناسبی را در اختیار افراد می‌گذارد، گفت: پویش «نوروز ۹۹، نوروز کتابخوانی» به همت شهرداری منطقه یک شکل گرفته که با استقبال گسترده‌ای روبرو بود و می‌توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با یادآوری این نکته که سیزده به‌در امسال می تواند متفاوت‌تر و خاطره انگیزتر با سبکی متفاوت از هر سال با پویش درخانه ماندن باشد، گفت: اگر می‌خواهید مسافرت بروید کافی است بدون حرکت دادن ماشین و بیرون آمدن از خانه کتابی را برداشته و در دنیای نویسندگان سیر و سفر کرده و وارد دنیای دیگران شوید.

حسینی پور در عین حال تاکید کرد: در روز طبیعت و با کتاب خواندن خانواده را هم همراه کنید که سیزده به‌در متفاوتی را تجربه کنیم.

مدیر عامل خانه کتاب از اهالی فرهنگ، قلم وهنر و رسانه خواست با پیام‌های متفاوت خود مردم را تشویق به «درخانه ماندن» و ترغیب کار متفاوت در این روز نمایند.

حسینی پور در پاسخ به این پرسش که وی چه کتاب‌هایی را در روز طبیعت به مخاطبان پیشنهاد می‌کند، از کتاب‌های تاریخ ایران ( پژوهش آکسفورد)، مجموعه آثار محمد بهمن بیگی (مجموع آثار استاد محمد بهمن بیگی شامل اگر قره قاج نبود، بخارای من ایل من، به اجاقت قسم، طلای شهامت و عرف و عادت در عشایر فارس است)، زندان الرشید (مشتمل بر خاطرات سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده؛ رییس ستاد قرارگاه سپاه ششم) نام برد.

کرونا و اطلاعات مربوط به آن

ویروس کرونا از اوایل دی‌ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد. در پی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، سازمان بهداشت جهانی بیماری کوویدـ-۱۹ را که از این ویروس ناشی می‌شود، بیماری «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته (۱۲فروردین‌ماه) ۴۴۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *