آزمایشگاه تشخیص طبی کرونا در تربت‌حیدریه فعال شد

آزمایشگاه تشخیص طبی کرونا در تربت‌حیدریه فعال شد

تربت‌حیدریه- ایرنا – آزمایشگاه تشخیص طبی بیماری کرونا امروز ۲۴ فروردین ماه طی مراسمی با حضور مسوولان در شهر تربت‌حیدریه راه‌اندازی و فعال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در این مراسم هدف راه‌اندازی آزمایشگاه را علاوه بر شتاب در تشخیص بیماری کرونا، جداسازی و ایزولاسیون افراد مبتلا و پرخطر برای مهار بیماری اعلام و بیان کرد: این آزمایشگاه برابر استانداردهای لازم در محل کلینیک احمدیه با صرف افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

سعیدرضا قنبری‌زاده افزود: با آغاز به کار این آزمایشگاه، اعلام نتایج نمونه‌های ارسال شده سرعت قابل توجهی خواهد گرفت که این خود عامل بسیار مهمی در تشخیص زودهنگام بیماری کروناست.

وی ادامه داد: پیش از این برای انجام آزمایش بیماری کووید ۱۹، نمونه‌ها به تهران و مشهد ارسال می‌شد که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان بخش بهداشت و سلامت، توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل نموده و گامی دیگر برای توسعه خدمت به مردم منطقه برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: این آزمایشگاه به صورت کامل تجهیز شده است که علاوه بر بیماری کووید ۱۹، در تشخیص دیگر بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو نیز کاربرد خواهد داشت.

قنبری‌زاده افزود: آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا علاوه بر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به مردم جنوب خراسان رضوی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام نیز خدمات ارایه می‌دهد.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران تا دیروز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در سطح کشور بطور قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

همچنین تاکنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از این بیماران بهبود یافته، درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. چهار هزار و ۳۵۷ نفر نیز تاکنون بخاطر ابتلا به بیماری کرونا در ایران جانباخته‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله  ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *