رئیس میراث تربت حیدریه: جشن نوروزگاه فرصتی برای تبادل فرهنگی است

جشن نوروزگاه فرصتی برای تبادل فرهنگی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه، برپایی جشن نوروزگاه را، فرصتی برای تبادل فرهنگی و آشنایی با داشته‌های تاریخی اقوام و طوایف ایرانی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، علی محمدی عصر روز سه‌شنبه در آیین هفتمین جشن نوروزگاه تربت‌حیدریه که در رباط تاریخی طبسی و مجموعه فرهنگی تاریخی قطب‌الدین حیدر این شهرستان برگزار ‌شد، افزود: هدف از برگزاری جشن‌های نوروزگاه، احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با نوروز، تقویت روحیه نشاط و شادابی جامعه و آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی نیاکان و نیز جذب گردشگر است.

وی گفت: هر چند این برنامه در تقویم گردشگری تمام استان‌های کشور گنجانده شده‌است، اما امسال به حرمت ماه مبارک رمضان، از برخی برنامه‌ها صرف نظر کردیم و در مقابل نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا و همچنین آثار هنرمندان فعال‌تر از سال‌های قبل است.

رییس میراث فرهنگی تربت‌حیدریه اضافه کرد: موزه مردم شناسی و تاریخ عهد قدیم و معاصر نیز مورد استقبال زیاد گردشگران قرار گرفت و بعد اقامه نماز جماعت، از حاضران با ضیافت افطار پذیرایی شد.

به گزارش ایرنا، تربت حیدریه از شهرستان های مهم و بزرگ خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسافران و زایران استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور همچون بندرعباس، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای گذر به مشهد مقدس باید از تربت‌حیدریه عبور کنند از این رو جاذبه‌های گردشگری این شهرستان همچون مجموعه فرهنگی تاریخی قطب‌الدین حیدر و رباط طبسی با استقبال گردشگران مواجه است.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *