دکتر مصطفی کواکبیان در مجلس گفت : (رسیدگی به املاک نجومی و نحوه واگذاری ۸/۴ میلیارد دلار ارز دولتی )اینجانب در نطق اول مجلس دهم گفتم و باز هم تکرار می‌کنم تا فساد در این کشور کفن نشود این وطن، وطن نشود؛ فرقی هم نمی‌کند اصلاح طلب باشد یا اصولگرا یا مستقل.

دکتر مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نطق میان دستور خود به موضوع توجه به سلامت مردم در دوران کرونا پرداخت.
متن کامل نطق میان نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است :
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم
و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب و من یتوکل علی الله فهوحسبه – آیه ۲ سوره طلاق
با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداه و با استمداد از ذات اقدس ربوبی بحق حضرت حجت امام زمان (عج) می‌خواهم بلیه کرونا را از همه انسان‌ها و مسلمانان به ویژه ملت شریف ایران رفع نماید و می‌گویم خدایا شاد بگردانم که با امید به درگاه تو آمده‌ام. زیرا «همه شادی‌ها بی‌یاد تو غرور است، و همه غم‌ها با یاد تو سرور است، الهی دست‌گیر که جز تو دستگیر نیست، و دریاب که جز تو پناهی نیست، الهی گر زارم بر تو زاریدنم خوشست، ور نازم، به تو نازیدنم خوشست.»  پس از این مقدمه به سه نکته کوتاه اشاره می‌کنم، اولا در مورد کرونا می‌‌گویم حال که تعداد مبتلایان در جهان از مرز دو میلیون گذشته چند مورد را متذکر می‌شوم، آقای رئیس جمهور هر چند کسب و کار مردم برای ارتزاق و تداوم زندگی معمولی مهم است اما قطعا شما هم می‌دانید که سلامت مردم باید اولویت اول باشد، ممکن است شما باتوجه به کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها و کاهش فروش فرآورده‌های نفتی و عدم تحقق مالیات بگوئید در حد منابع موجود برنامه‌ریزی می‌کنید، بنده یک ماه قبل گفتم چرا از منابع در اختیار حکومت همچون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی استفاده نمی‌شود. از بنیاد مستضعفان تشکر می‌کنم که برای خانواده زندانیان اقداماتی داشته است؛ از ستاد اجرایی هم به خاطر تولید ماسک و امثال آن تشکر می‌کنم اما اینها کافی نیست لذا علاوه بر رزمایش مردمی و کمک‌های مومنانه مورد تاکید رهبری معظم حتما باید همه نهادهای غیردولتی و عمومی و شرکت‌های عریض و طویل دولتی کمک کنند، نباید کرونا را سیاسی کنیم. امروز وقت تسویه حساب‌های جناحی نیست و باید همه دست به دست هم بدهیم و خالصانه در خدمت مردم باشیم. اگر بخواهیم گلایه کنیم بزرگترین موضوع این است که چرا دولت و وزارت کشور علی‌رغم اطلاع از موضوع کرونا انتخابات دوم اسفند ماه را برگزار کرده است که با غیبت حدود ۶۰ درصدی مردم در سراسر کشور و حدود ۸۰ درصدی در تهران انجام شد و امیدوارم روزی یک کمیته حقیقت علل و دلایل و عوامل آن را به مردم گزارش دهد!
با تشکر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و پرتونگاران و رادیولوژیست‌ها باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا عرض بکنم متاسفانه همچنان نسبت جانباختگان به مبتلایان بالای ۶ درصد است در عین حال در مورد تهران به آقای رئیس جمهور می‌گویم همه مردم تهران خودروی شخصی یا توان پرداخت کرایه اتومبیل‌های آژانس‌ها را ندارند و باید برای اینها وسایل نقلیه عمومی فراهم ساخت؛ اگر طرح ترافیک اجرا نشود قطعا ترافیک مهم‌ترین معظل تهران در دوران کرونا خواهد بود و اگر قرار است فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی اجرا شود حتما باید برای تهران چاره‌اندیشی شود. اگر همه نهادها، امکانات و اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه خودشان را به میدان بیاورند حتما مشکل حل خواهد شد. ضمنا از ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌خواهم همانند گذشته آمار مبتلایان و جانباختگان استان تهران را هم به صورت شفاف اعلام کنند.
در همین جا به مسئولان آرامستان‌ها می‌گویم با توجه به اینکه سازمان جهانی بهداشت انتقال کرونا از اجساد را تکذیب کرده است لذا امیدوارم کرامت فرد جانباخته و تمایل خانواده‌اش در نحوه دفن و زمان و مکان آن در نظر گرفته شود.
ثانیا: در مورد تضعیف جایگاه مجلس بارها سخن گفته شده و خود نیز چندین‌بار گفته‌ام مجلس را عناصر بیرون از مجلس تضعیف می‌کنند؛ خدا شاهد است که در ماجرای بنزین، در ماجرای بودجه ۹۹، در ماجرای تعطیلی یک ماه و نیم غیر ضروری مجلس و به بهانه کرونا و در مورد بی‌اعتنایی مکرر دولت به جایگاه مجلس بیشترین همت بنده برای این بوده است که مجلس در رأس امور بماند. این بحث را به طور تفصیلی به نطق دیگری واگذار می‌کنم. اما کوتاه سخن در اینجا گزارش دیوان محاسبات برای تفریغ بودجه ۹۷ که به جای سال ۹۸ در ۲۶ فروردین ۹۹ قرائت شده سخن بسیار است که هیچ فرصت تذکر و اخطار به نمایندگان داده نشده است.
اما اگر ما بارها به قوه قضائیه در مورد املاک نجومی و بدهی شهرداری تهران تذکر داده و گفته‌ایم برای اجرای عدالت برای همیشه به پرونده تحقق و تفحص در این زمینه در کمیسیون عمران خاتمه داده و رسیدگی عادلانه نمائید و به افکار عمومی در این زمینه پاسخگو باشید. به رئیس دیوانه محاسبات هم در مورد معدود موارد حقوق‌های نجومی و همچنین انحراف ۶۷ درصدی دولت از بودجه ۹۷ و به ویژه گم شدن ۸/۴ میلیارد دلاری که معادل ده هزار میلیارد و هشتصد میلیون مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ آزاد می‌شود پیگیری جدی به عمل آید. اینجانب در نطق اول مجلس دهم گفتم و باز هم تکرار می‌کنم تا فساد در این کشور کفن نشود این وطن، وطن نشود؛ فرقی هم نمی‌کند اصلاح طلب باشد یا اصولگرا یا مستقل.
ثالثا: در مورد حداقل دستمزد کارگران و واگذاری سهام شستا به بورس نکاتی داشتم که چون فرصت تمام شد سخن را به پایان می‌برم کما اینکه بحث در مورد تحریم‌ها و جهان پسا کرونایی و وضعیت عراق و سوریه هم نکاتی بود ولی مباحث دیگر را به وقت دیگر واگذار می‌کنم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *