دبیرکل سازمان ملل: در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۲۳ آوریل ۲۰۲۰ برابر با ۴ اردیبهشت ماه روز ” دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات”، جهان نمی‌تواند استعداد دختران را نادیده بگیرد

 جهان نمی‌تواند استعداد دختران را نادیده بگیرد

تهران – ایرنا- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن تشویق دختران و زنان جوان به فراگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب به آنان گفت: جهان نمی‌تواند استعداد شما را نادیده بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۲۳ آوریل ۲۰۲۰ برابر با ۴ اردیبهشت ماه روز ” دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات”، با صدور بیانیه ای ضمن تشویق دختران و زنان جوان به فراگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب به آنان گفت: این روز به طور کلی دختران و زنان جوان را تشویق می کند تا قابلیتی پرشور در حیطه کاری فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجربه کنند، همچنین به ترغیب دولت ها، صنعت و جامعه علمی در راستای توسعه راهبردها برای تجهیز و پشتیبانی از دختران متقاضی چنین شغل هایی می پردازد.

همه گیری جهانی و بی سابقه کووید – ۱۹ ، بسیار مؤثرتر از هر جمله قابل بیانی، اهمیت حیاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات را به جامعه نشان داده است. با وجود میلیاردها نفر از مردم قرنطینه شده در خانه و کسب و کارهای بسته شده از نیویورک گرفته تا نایروبی و خدمات بهداشتی آسیب دیده تا مرز نابودی، شبکه های دیجیتال نقش مهمی در ادامه کار ایفا می کنند. این شبکه ها ارتباط ما با یکدیگر را حفظ کرده و درحین پشتیبانی از کارکنان سلامت برای درمان بیماران، پژوهشگران کوشا را در تهیه واکسن توانمند می کنند.

فناوری های دیجیتال کلید موفقیت ما خواهند بود، تحلیل مولکولی دیجیتال به کارگروه ها در درک ویروس و بنابراین مورد هدف قرار دادن نقاط ضعف آن کمک می کند، مدل سازی اپیدمیولوژیک دیجیتال به ما در درک رفتار ویروس در راستای جلوگیری از شیوع آن کمک می کند. با این وجود، هنگامی که زنان از انجام چنین کارهایی محروم هستند، ما نابرابری ها و کلیشه های جنسیتی را تکرار و عمیق می کنیم و با تولیداتی که نیازهای نیمی از جمعیت را به طور مناسب برطرف نکرده، شکاف دیجیتالی جنسیتی را بیشتر می کنیم.

گوترش خطاب به دختران و زنان امروزی اظهار داشت: راه حل های دیجیتال برای هر چالش اصلی پیش روی نسل شما بسیار مهم هستند، جهان نمی تواند استعداد شما را نادیده بگیرد، برای نجات سیاره ما و مردم آن، انتخاب چه شغلی ارزنده تراز تسلط بر مهارت های دیجیتالی به شما کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *