۱۴اردیبهشت‌ماه سالروز درگذشت موسیقی‌دان فقید ایرانی ناصر چشم‌آذر است (با آهنگ بسیار زیبا و خاطره انگیز باران عشق)

((آهنگ بسیار زیبا و خاطره انگیز باران عشق))

امروز یکشنبه ۱۴اردیبهشت‌ماه سالروز درگذشت موسیقی‌دان فقید ایرانی ناصر چشم‌آذر است. او علاوه بر تولید و ارائه آثار مختلف برای بیش از هفتاد فیلم و سریال موسیقی متن ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه دومین سالروز درگذشت ناصر چشم آذر موسیقی‌دان، آهنگساز ایرانی است.

ناصر چشم‌آذر در ۱۲ سالگی همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران شد و یک سال بعد برای نوازندگی آکاردئون جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستان از آن خود کرد. او در ۱۳سالگی اولین ملودی خود در گام لا ماژور و ر مینور ساخت که مشابه نغمه‌های شوشتری و همایون موسیقی ایرانی است.

پیشرفت او در موسیقی تا به آنجا بود که در سن ۱۷ سالگی رهبری کنسرتی را به عهده گرفت که در سفارت ایران واقع در عراق برگزار می‌شد.

این هنرمند در ۲۰ سالگی برای گذراندن دوره جاز به آمریکا رفت و پس از بازگشت سرپرستی ارکستر شویی در تلویزیون ایران را عهده‌دار شد و سپس از محضر بزرگانی چون مرتضی حنانه، ملیک اصلانیان بهره برد.

ناصر چشم‌آذر مجددا در سال ۱۳۵۷ برای تکمیل دوره‌های جاز و موسیقی فیلم به آمریکا رفت و ۵سال در این کشور اقامت داشت.

این هنرمند که فعالان موسیقی و کارشناسان این عرصه او را یکی از  پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران می‌دانند، پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۶۳ با ساخت موسیقی متن فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز کرد.

آلبوم «باران عشق» یکی از آثار ماندگار ناصر چشم‌آذر است که خودش درباره آن چنین گفته است: «باران عشق، اشک مادران داغ دیده جنگ تحمیلی ایران و عراق است که بر مزار پاک گل لاله‌هایشان گریستند و گریستند و گریستند»

«‌تو برقص»، «شکوفه‌های ایران»، «خواهران غریب»، «شب‌های تهران»، «رقص‌های شاد»، «باران شادی ۱، ۲ و۳»، «طلوع عشق» و «برای باران» آلبوم‌هایی دیگری هستند که توسط زنده‌یاد چشم‌آذر تولید و ارائه شده‌اند.

ناصر چشم‌آذر از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۹۶ برای بیش از ۷۰ فیلم و سریال موسیقی متن ساخته و در این زمینه جوایز معتبری کسب کرده است.

ناصر چشم‌آذر عاقبت در بامداد جمعهٔ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بر اثر سکتهٔ قلبی در تهران دارفانی را وداع گفت و دو روز بعد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *