استاندار خوزستان خبر داد: وجود ۱۴۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان/ تلاش برای برچیدن کلاس‌های سنگی استان تا سال آینده

وجود ۱۴۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان/ تلاش برای برچیدن کلاس‌های سنگی استان تا سال آینده

استاندار خوزستان گفت: یک هزار و ۴۰۰ کلاس‌های سنگی در استان داریم و در دستور کار است تا سال آینده این کلاس‌ها از سطح روستاهای دور افتاده و عشایری استان برچیده شوند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در این جلسه برای چهارمین سال متوالی، برنامه‌ریزی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر حضور تمامی دانش آموزان خوزستانی در کلاس‌های درس و حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، افزود: همچنان به شعار اولیه خود مبنی بر اینکه هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر نباید از تحصیل بازبماند، پایبند هستیم و در این مسیر تلاش خواهیم داشت.

استاندار خوزستان گفت: طی سه سال گذشته در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان، اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای سال تحصیلی جدید نیز، آموزش و پرورش استان، سازمان‌های مردم نهاد و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری برای جلوگیری از بازماندن کودکان از تحصیل به دلیل فقر هستند.

شریعتی در ادامه توسعه دانشگاه فرهنگیان استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: در سه سال اخیر تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۲۳۰ نفر به ۶ هزار دانشجو افزایش پیدا کرده است که شاهد رشد و توسعه خوبی در آن هستیم.

وی با بیان اینکه طی تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد دانشگاه فرهنگیان خوزستان امسال ۵ هزار دانشجو بپذیرد، از توسعه دانشگاه فرهنگیان استان به‌عنوان یک اقدام زیرساختی برای جبران کمبود و یا به حداقل رساندن معلم در خوزستان طی دو سال آینده یاد کرد.

استاندار ادامه داد: فضاهای فیزیکی مدارس طی دو سال گذشته به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است و سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفت و برای امسال نیز برنامه داریم به همین تعداد و حتی شاید بیشتر، شاهد بهره‌برداری کلاس‌های درس در سطح استان باشیم.

شریعتی با اشاره به ساخت مدارس باکیفیت و امکانات مناسب در استان، تأکید کرد: در طول این سال‌ها سعی کردیم سرانه فضای آموزشی را به متوسط کشوری برسانیم و تلاش خواهیم کرد در این راستا گام‌های مؤثر و بهتری برای نزدیک‌تر شدن به سرانه فضای آموزشی کشور برداریم تا دانش آموزان خوزستانی در این خصوص نسبت به متوسط کشوری، از شرایط مساوی برخوردار باشند.

وی با تأکید بر برچیده شدن کلاس‌های کانکسی در استان تصریح کرد: با انتشار فراخوان در این زمینه و دعوت از خیران و مردم و کمک آن‌ها، شاهد برچیده شدن کلاس‌های کانکسی در استان بودیم.

استاندار خوزستان با دعوت از خیران و مردم برای جمع‌کردن کلاس‌های سنگی در استان، گفت: یک هزار و ۴۰۰ کلاس سنگی در روستاهای دور افتاده و عشایری استان داریم و با توجه به برقراری عدالت آموزشی، باید مکان فیزیکی و استانداردهای حداقلی آموزش را برای این دانش آموزان مهیا کنیم.

شریعتی بیان کرد: برچیدن کلاس‌های سنگی در دستور کار ما قرار دارد و بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ این کلاس‌ها نیز از سطح روستاهای دور افتاده و عشایری برچیده شوند و از کلاس‌های استاندارد پیش ساخته با سازه‌های سبک استفاده و یا در صورت مهیا بودن شرایط با ساخت کلاس‌های درس، به این هدف مهم برسیم.

وی ادامه داد: با تلاش همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران باید شرایط آموزشی را برای دانش آموزان در مهرماه سال جاری فراهم کنیم و تمامی دستگاه‌های اجرایی همچون سال‌های گذشته در این زمینه موظف و مکلف به همراهی هستند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: قرار بود ۳ هزار تبلت را برای دانش آموزان کم‌بضاعت و عشایری که امکان استفاده از برنامه آموزشی شاد را ندارند تهیه کنیم که در حال انجام است و منابع آن تأمین شده است؛ با سفارش اداره کل نوسازی مدارس استان در مرحله انتخاب نوع تبلت هستیم و پس از آن اقدام به خریداری اقلام خواهیم کرد؛ پس از خریداری طبق نظر کمیته تشکیل شده در این زمینه، تبلت ها در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

شریعتی در پایان در خصوص سفر اخیر خود به شهرستان گتوند و بازدید از شرکت لاستیک‌سازی این شهرستان و وعده داده شده برای رایزنی درباره استفاده از ظرفیت این شرکت و جلوگیری از واردات لاستیک گفت: در این خصوص مذاکرات و نامه نگاری‌هایی با معاون اول رئیس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم.

وی ادامه داد: در این مکاتبات عنوان شد که از تخصیص ارز واردات لاستیک جلوگیری شود و متعهد خواهیم شد که با تولید انواع تیوپ در استان خوزستان، شرایط اشتغال‌زایی بیشتر فراهم شود و پیگیر این مکاتبات نیز خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *