موسیقی‌پروری احمدی‌نژاد !؟ احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای از شیدایی خود نسبت به خوانندگان مطرح کشور سخن گفته است گرچه این اظهارات می‌تواند نوعی ندامت از رفتار فرهنگی خودش باشد، آن‌چنان که در دوران او، تفنگ قهر ممیزان، زیر حنجره موسیقی بود اما راهبرد فرهنگی او با اظهارات فعلی او تنافر داشت. سوای آن جهت‌گیری فعلی او نیز بی‌اثر است ( علی صارمیان)

اخیرا آقای احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای از شیدایی خود نسبت به خوانندگان مطرح کشور از استاد شجریان تا خوانندگان ساکن امریکا گفته است. گرچه این اظهارات می‌تواند نوعی ندامت از رفتار فرهنگی خودش باشد، آن‌چنان که در دوران او، تفنگ قهر ممیزان، زیر حنجره موسیقی بود اما راهبرد فرهنگی او با اظهارات فعلی او تنافر داشت. سوای آن جهت‌گیری فعلی او نیز بی‌اثر است. دوران احمدی‌نژاد مصادف بود با دورانی که از باد جوانی، سینه اهل هنر و فرهنگ بردمیده بود‌. نسل جوانی که در دوران اصلاحات موسیقی را در رشته‌های مختلف آغاز کردند و رونق لس‌آنجِلس را برانداختند.

احمدی‌نژاد چنان محبوبیتی بین منتقدان تساهل و مدارا داشت که برخی او را از نشانه‌های ظهور می‌دانستند و برخی می‌خواستند نامش را در کتب درسی بیاورند. همه‌چیز بر وفق مراد او بود و او می‌توانست با گفت‌وگو و اقناع منتقدان مذهبی، بستر رشد جوانان نوخاسته را فراهم کند تا باوجود تنگ‌نظری در ممیزی شعر و موسیقی، بازهم موسیقی ایرانی؛ یک ظرفیت عظیم آزادی‌های اجتماعی- فرهنگی دوران او باشد. اما عملکرد او خلاف علایق فعلی اوست. به یاد می‌آورم که روزی در سفر استانی هاشمی‌رفسنجانی به یکی از استان‌ها، امام جمعه یک شهر غرب کشور به انتقاد و ابتذال در ساخت و نمایش فیلم «عروس حلبچه» پرداخت و گفت ما سینمایی را که «عروس حلبچه» نشان دهد، تعطیل کردیم. برخورد هاشمی رییس‌جمهوری وقت بسیار قاطع و عجیب بود. هاشمی‌رفسنجانی رو به امام جمعه کرد و گفت: «این مملکت قانون و مجری قانون که وزیر فرهنگ باشد، دارد و ملاحظات رعایت می‌شود‌. امام جمعه حق چنین عملی ندارد. امام جمعه از جلسه قهر کرد و «عروس حلبچه» نمایش داده شد و کسی هم به سینما تعرضی نکرد. موسیقی‌پروری احمدی‌نژاد !؟
علی صارمیان. در بازگشت چند خواننده هم در دوران پایان عسل‌اش با کسانی که او را رییس‌جمهوری کردند، هدف صرفا تبلیغاتی بود. مثل اینکه به جای ساختن یک تیم ملی جوان که توانش را داری، مرحوم ناصر حجازی و پروین را به تیم ملی دعوت کنی. اینها هیجانش بیشتر است ولی ساختن تیم ملی مهم است که جوانانش بر نیمکت ذخیره‌ها پیر شدند و بعضا جلای وطن کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *