دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه قطب درمان در جنوب خراسان رضوی :رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت این پروژه شامل مجموعه دانشگاهی با گنجایش ۵۰۰ دانشجو شامل رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری، مامایی، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و داوسازی و نیز خوابگاه دانشجویی ویژه دختران با گنجایش ۲۲۰ نفر است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه قطب درمان در جنوب خراسان رضوی

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: امسال با بهره‌برداری از بیمارستان امام حسین (ع) و پردیس دانشگاه، این شهرستان به قطب نخست درمان در منطقه جنوب خراسان‌ رضوی و شمال خراسان‌ جنوبی تبدیل می‌شود.

حسین ابراهیمی‌پور در جریان بازدید خبرنگاران از طرحهای در دست ساخت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به پیشرف اجرایی بالاتر از ۷۰ درصد این طرحها اشاره و بیان کرد: همزمان با افتتاح تدریجی آنها از نیمه دوم امسال با شیبی ملایم شاهد پیشرفت حوزه درمان و آموزش پزشکی در این منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: با این حال نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که سرعت دادن به اجرای طرحهای داتشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه منوط به همت مضاعف شهروندان نیکوکار حوزه درمان و نیز تزریق بودجه‌های مورد نیاز است.

پروژه ملی بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع)

این طرح از مصوبات دور دوم سفر استانی دولت پیشین است که ساخت آن ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸ آغاز شد. این بیمارستان طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ به اتمام برسد اما تا آن موعد بیشتر از ۶۰ درصد پیش نرفت.
بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع) در محیطی ۲۲ هزار مترمربعی، ساختمان هزار و ۷۰۰ مترمربعی با گنجایش اسمی ۲۰۰ تختخواب و گنجایش واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش‌های آی.‌سی.‌یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبتهای ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاههای مختلف است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در مورد این پروژه ملی گفت: این روزها که بیماری کرونا همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده و فشار مضاعفی بر دوش کارکنان حوزه سلامت وارد ساخته، همراهی رسانه‌های جمعی و مساعدت مسوولان برای سرعت بخشی به منظور راه‌اندازی هرچه سریعتر بیمارستان امام حسین (ع) در این شهر ضروری و حیاتی است.
وی افزود: چنانچه شرایط همه‌گیری ویروس کرونا به سوی وخیم شدن پیش رود، می‌توان از طبقات منفی یک و همکف این بیمارستان برای خدمات‌رسانی استفاده کرد.
ابراهیمی‌پور ادامه داد: تاکنون ۱۳۶میلیارد ریال برای خرید تجهیزات چهارگانه بیمارستان امام حسین (ع) تربت‌حیدریه هزینه شده و ۱۴۵میلیارد ریال تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به امضا رسیده‌ که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.
وی گفت: این بیمارستان با توجه به قرار گرفتن در کریدور شرق کشور که سالانه محل رفت و آمد میلیونها مسافر می‌باشد بخشی اعظم نیاز مردم را در منطقه جنوب خراسان ‌رضوی و شمال خراسان‌ جنوبی برای سفر درمانی به مشهد کاهش خواهد داد.

پروژه ملی پردیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
زمین پردیس دانشگاه به مساحت ۱۵ هکتار اهدایی از سوی آموزش و پرورش تربت‌حیدریه واقع در شهرک ولی‌عصر(عج) و مجاورت سایت مسکن مهر است. عملیات ساخت از سالها پیش به دلیل فقدان بودجه متوقف شده‌ بود اما با پیگیری‌ دانشگاه و دریافت وام ۵۰ میلیارد ریالی دوباره از ۱۳ دی ماه ۱۳۹۶ آغاز شده است.
این پروژه شامل مجموعه دانشگاهی با گنجایش ۵۰۰ دانشجو شامل رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری، مامایی، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و داوسازی و نیز خوابگاه دانشجویی ویژه دختران با گنجایش ۲۲۰ نفر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در مورد این پروژه هم گفت: ساخت سازه خوابگاه دانشجویی توسط بنیاد ۱۵ خرداد در تهران با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و در کنار آن انشعابات آب، برق و گاز پردیس دانشگاه به اتمام رسیده اما برای شتاب در روند پروژه نیازمند کمک خیران حوزه سلامت هستیم.
وی افزود: با توجه به احداث بیمارستان امام حسین(ع) و نیاز به ارتقای رشته‌های پزشکی در این  دانشگاه، ساخت پردیس بسیار ضروری است.
ابراهیمی‌پور ادامه داد: ساختمان دانشکده پیراپزشکی، مامایی و پرستاری با پیشرفت ۷۰ درصدی در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است.
وی میزان پیشرفت اجرایی خوابگاه دانشجویی را نیز ۶۰ درصد اعلام و بیان کرد: برای اتمام پروژه البته به جز تجهیزات اداری، دست کم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز داریم.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۵۹ نفر عضو هیات علمی و ۶۱۹ نفر دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم‌آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ناپیوسته تحصیل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۱۰ هزار و ۳۹۰ نفری تربت‎حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری، دولت‌آباد مرکز شهرستان ۷۲ هزار نفری زاوه در فاصله ۱۷۴ کیلومتری و فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری مه‌ولات در فاصله ۲۰۳ کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *