مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه خبر داد: حضور بیش از ۳ هزار دانش آموز کلاس اولی در سال تحصیلی جدید

حضور بیش از ۳ هزار دانش آموز کلاس اولی در سال تحصیلی جدید

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در سال تحصیلی جدید، بالغ بر ۳۷ هزار نفر دانش‌آموز به کلاس‌های درس رفتند که از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ نفرشان کلاس اولی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محمدرضا قرایی‌تربتی در آیین بازگشایی مدارس شهرستان تربت‌حیدریه که به صورت نمادین در دبستان دخترانه هدایت روستای ده پایین بخش مرکزی برگزار شد، این دانش‌آموزان در ۲۲۹ مدرسه دولتی، ۱۶۲ مدرسه غیرانتفاعی، هزار و ۷۴۹ کلاس و با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ نفر معلم تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۶۵ مدرسه زیر ۵۰ نفر برای آموزش حضوری مشکلی ندارند، گفت: سایر مدارس که دارای تراکم بالا هستند، بواسطه شرایط کرونا، به صورت ذوج و فرد و گروه‌بندی اداره خواهند شد.

قرایی‌تربتی افزود: تقریبا مدارس شهرستان مجهز به زیرساخت اینترنت هستند و آن دسته از مدارسی هم که فاقد این مولفه می‌باشند، بدلیل فقدان زیرساخت مخابراتی شهرستان است.

وی گفت: اسفند پارسال و در مرحله نخست ۱۷۰ میلیون ریال بابت ضدعفونی سرانه به مدارس محروم‌تر اختصاص داده شد و امسال نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال برای همین موضوع تخصیص یافت که این رقم فاقد سقف بوده و در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *