۹۰۰ تن آلو و آلوچه در کدکن تربت‌حیدریه تولید شد:موقعیت آب و هوایی خاص کدکن باعث شده است این بخش به یکی از قطب‌های تولید آلو در خراسان رضوی تبدیل شود و با توجه به شرایط اقلیمی سرد این منطقه و سازگاری این محصول با چنین شرایط آب و هوایی، آلوی کدکن از کیفیت بسیار مطلوب برخوردار است.

۹۰۰ تن آلو و آلوچه در کدکن تربت‌حیدریه تولید شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت‌حیدریه گفت: امسال حدود ۵۰۰ تن آلو از سطح ۲۵۰ هکتار و ۴۰۰ تن آلوچه از ۲۸۰ هکتار باغ در این بخش برداشت شد.

عباس عباسیان  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بسیاری از این محصولات به دیگر استان‌ها و کشور پاکستان صادر می‌شود افزود: بخش کدکن با پنج هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه کشاورزی و باغی و تولید بسیار محصولات کشاورزی به عنوان قطب تولید این محصولات در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: این وضعیت به خاطر وجود آب و هوای معتدل، قنوات و ذخایر آبی و موقعیت جغرافیایی است که به رونق تولید محصولات کشاورزی این منطقه کمک شایانی کرده ‌است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت‌حیدریه گفت: موقعیت آب و هوایی خاص کدکن باعث شده است این بخش به یکی از قطب‌های تولید آلو در خراسان رضوی تبدیل شود و با توجه به شرایط اقلیمی سرد این منطقه و سازگاری این محصول با چنین شرایط آب و هوایی، آلوی کدکن از کیفیت بسیار مطلوب برخوردار است.
وی با بیان اینکه آلوی تولیدی این منطقه با دو نوع آفتابی و دودی به بازار عرضه می‌شود که نوع آفتابی آن کیفیت مطلوبتر دارد افزود: محصول گوجه‌ فرنگی کدکن نیز شاخص است و برداشت این محصول از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز و بر اساس شرایط آب و هوایی تا اواخر مهر یا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
عباسیان، پیش‌بینی کرد امسال از هر هکتار زمین کشاورزی ۱۰۰ تن گوجه فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی با اشاره به آغاز کشت پاییزه کلزا در کدکن ادامه داد: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، بخشی از زمین‌های زراعی این منطقه به کشت محصول کلزا اختصاص یافته ‌که در مناطق سردسیری منطقه در شهریور ماه انجام می‌شود و تاکنون قرارداد کشت در حدود ۵۰ هکتار با کشاورزان منعقد و کشت آن در این بخش آغاز شده ‌است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت‌حیدریه گفت: کشت این محصول در اراضی روستاهای “نوزه” و “داوریه” این بخش انجام شده و قسمتی از زمین‌های شهر کدکن و روستای “اسفیز” نیز زیرکشت این محصول خواهد رفت.
وی با بیان اینکه امسال حدود ۸۵۰ هکتار از مین‌های کشاورزی این منطقه به کشت آبی گندم اختصاص یافته است افزود: کدکن با تولید زعفران، گیاهان دارویی، هندوانه و حبوبات نیز نقش بسزایی در کشاورزی تربت‌حیدریه ایفا می‌کند.
شهرستان تربت‌حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ است که بخش کدکن با ۱۷ روستا و حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری شمال‌ غربی این شهرستان واقع است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب ‌غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *