تربت‌حیدریه هم در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ۲۰ نفر در هفته گذشته به ۵۰ نفر در حال حاضر افزایش یابد که این امر نگرانی‌های بسیار به همراه داشته است. وی کم توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل اصلی اوج گیری دوباره ویروس کرونا عنوان کرد

تربت‌حیدریه هم در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با افزایش دو برابری شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از هفته گذشته تاکنون، شهرستان تربت‌حیدریه نیز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

حسین ابراهیمی‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ۲۰ نفر در هفته گذشته به ۵۰ نفر در حال حاضر افزایش یابد که این امر نگرانی‌های بسیار به همراه داشته است.

وی کم توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل اصلی اوج گیری دوباره ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هشدارهای متعدد، باز هم شاهد بی‌توجهی بخشی ‌از اقشار جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه همزمانی موج سوم بیماری کووید ۱۹ و فصل شیوع آنفلوآنزا را یک هشدار جدی دانست و گفت: تمام توان و امکانات خود را برای مقابله با این بیماری به کار گرفته‌ایم و تاکنون در زمینه ارایه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با مشکل مواجه نبوده‌ایم اما با توجه به محدودیت امکانات بهداشتی و درمانی، در صورت افزایش تعداد بیماران با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری به کنترل این بیماری و بازگشت به شرایط عادی کمک کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۵۹ عضو هیات علمی و ۶۱۹ دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم‌آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت‌های  پزشکی و تکنسین سلامت دهان و دندان و در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

“پاندمی کرونا” تاکنون در جهان ۳۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۳۵۹ نفر را بیمار کرده و جان ۹۸۸ هزار و ۵۰۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.
۲۳ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۹۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۱۸۵ هزار و ۹۱۵ بیمار کووید ۱۹ و ۲۰۷ هزار و ۵۴۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *