امکان دریافت دیجیتالی کتاب از کتابخانه ملی مهیا شد:متقاضیان می‌توانند از طریق ارسال ایمیل به نشانی «requestinfo@nlai.ir» تصاویر دیجیتال‌شده منابع مورد نیاز خود را تقاضا کنند

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارائه خدمات به افراد متقاضی که شرایط حضور در کتابخانه را ندارند،‌ امکان سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا شهرابی، مدیرکل اطلاع‌رسانی این سازمان در توضیح جزئیات چگونگی استفاده از سفارش و دریافت نسخه دیجیتال منابع کتابی گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا تمهیدات جدیدی را برای ارائه خدمات بهینه به اعضای کتابخانه ملی فراهم کرده است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق ارسال ایمیل به نشانی «requestinfo@nlai.ir» تصاویر دیجیتال‌شده منابع مورد نیاز خود را تقاضا کنند. مدیرکل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین تأکید کرد: در صورت موجود بودن منابع و در راستای حفظ مالکیت معنوی آثار، فقط تا سقف ۲۵درصد از منبع نسخه دیجیتال‌شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

همچنین پس از ثبت درخواست طی سه روز کاری به تأمین منابع درخواستی متقاضیان رسیدگی می‌شود و کارشناسان مرجع اداره کل اطلاع‌رسانی کتابخانه ملی ایران پس از تهیه نسخه دیجیتال منبع مورد تقاضا، فایل موردنظر را برای کاربران کتابخانه ملی ارسال می‌کنند.

مدیرکل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان گفت: حدود یک هفته از اجرای این طرح می‌گذرد و تاکنون بیش از ۴۰درخواست از سوی کاربران کتابخانه ملی ایران برای دریافت منابع دیجیتال‌سازی‌شده دریافت کرده‌ایم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *