امیدوارم که گول نخورم و نیایم!:محسن هاشمی یکی از چهره‌هایی است که بسیاری اعتقاد راسخ به توانایی او برای اداره کشور دارند و رزومه مدیریتی او گواه این ادعاست در انتخابات شوراها، یک میلیون و ۷۰۰هزار رأی کسب کرد که طی تاریخ ۴۰ساله انقلاب سابقه نداشته که یک نماینده شورا، حداقل نصف رأی محسن هاشمی را کسب کند محسن هاشمی گفت با وضعیتی که الان هست فکر نمی‌کنم هیچ عاقلی کاندیدا شودشرایط کشور بسیار سخت است و کسی که خود را کاندیدا می‌کند به قول غربی‌ها باید «سوپرمن» باشد.

آرمان ملی: چه شخصیت‌هایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود. این سوال بحث اصلی جلسات سیاسی و غیرسیاسی است و همه در پی یافتن گزینه موردنظرشان از میان چهره‌هایی هستند که احتمال کاندیداتوری و ریاست‌جمهوری آنها مطرح است. محسن هاشمی یکی از چهره‌هایی است که بسیاری اعتقاد راسخ به توانایی او برای اداره کشور دارند و رزومه مدیریتی او گواه این ادعاست. علاوه بر تخصص‌ها و مهارت‌های محسن هاشمی باید به این نکته مهم توجه داشت که او پسر ارشد آیت‌ا… هاشمی است که در بسیاری از بحران‌ها و مشکلات کشور در کنار پدر بوده و آموخته که چه مسیری باید طی شود تا آرامش به کشور بازگردد. ۱۷ مرداد علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری چنین گفت: «محسن هاشمی هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اما مدیر شایسته‌ای است که با مقاماتِ بالای نظام، هیچ مشکلی ندارد و دارایِ محبوبیتِ عمومی است همان‌گونه که شاهد بودیم در انتخابات شوراها، یک میلیون و ۷۰۰هزار رأی کسب کرد که طی تاریخ ۴۰ساله انقلاب سابقه نداشته که یک نماینده شورا، حداقل نصف رأی محسن هاشمی را کسب کند. اینکه او می‌تواند محبوبیت و چهره کاریزماتیک داشته باشد و اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند بر سر محسن هاشمی به اتفاق نظر دست پیدا کنند، هنوز مطرح نشده است. او مدیر شایسته‌ای است و هیچ نقطه ضعفِ اقتصادی و اخلاقی هم ندارد و در مدیریت در همه جا از جمله صنایع موشکی تا مدیریت مترو، مدیرِ موفقی بوده است.» و بسیاری دیگر از سیاسیون و صاحبنظران هم محسن هاشمی را لایق جلوس بر کرسی ریاست‌جمهوری می‌دانند.

محسن هاشمی چه گفت؟

۲۵ خرداد دفتر محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره شایعات انتخاباتی وی و با توجه به گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و مطبوعات در رابطه با کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اعلام کرد: همانگونه که رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو‌های متعدد تصریح کرده است، برنامه یا بنایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد. طرح اینگونه احتمالات اثر مثبتی بر شرایط امروز جامعه که سخت درگیر مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، مسائل اقتصادی ــ اجتماعی تحریم‌های ظالمانه است، ندارد. مناسب‌تر است که توجه و تمرکز مسئولان و رسانه‌ها به‌جای پرداختن به گمانه‌زنی‌ها و شایعات بی‌اساس به بهبود خدمت‌رسانی و انجام وظایف خویش معطوف شود. ۵ شهریور هم محسن هاشمی در خصوص شرکت در انتخابات پیش رو گفت: گفته‌ام که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارم. او در خصوص شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ برای شوراهای اسلامی شهر افزود: هنوز در این زمینه بحث نشده است. بعید است بیایم اما باید در این زمینه صحبت کرد. روز گذشته محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا می‌شود، گفت: علاقه‌ای به این کار ندارم. با وضعیتی که الان هست فکر نمی‌کنم هیچ عاقلی کاندیدا شود. شرایط کشور بسیار سخت است و کسی که خود را کاندیدا می‌کند به قول غربی‌ها باید «سوپرمن» باشد. رئیس شورای شهر تهران درباره گمانه‌زنی‌هایی که از سوی برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مبنی بر کاندیداتوری وی مطرح شده است، خاطرنشان‌ کرد: برخی‌ها لطف داشتند به بنده و آن هم به دلیل فعالیت‌های ابوی در سال‌های گذشته بود که یک نگاهی به من داشتند ولی من هیچ‌وقت چنین چیزی را مدنظر قرار نداده‌ام. هاشمی در واکنش به اینکه برخی‌ها هستند که در دقایق پایانی زمان ثبت‌نام به یکباره برای کاندیداتوری در انتخابات احساس تکلیف می‌کنند، تصریح کرد: بله این هم پیش می‌آید. به هر حال برخی‌ها هستند که طرفدارانشان به آنها فشار می‌آورند و ما که چندین انتخابات را برگزار کردیم، دیدیم که چگونه به آنها فشار می‌آوردند و می‌گویند که هیچ راهی جز حضور آنها نیست. رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما نیز تحت تاثیر اینگونه فشارها قرار بگیرد؟ گفت: امیدوارم که بنده گول نخورم و نیایم.

تازه های امروز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *