«محمد جواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا ؛ نامه ۸ عضو شورای شهر به حناچی درباره اجرای مصوبه نامگذاری خیابان شجریان/ باید به خواسته مردم جامه عمل بپوشانیم

نامه ۸ عضو شورای شهر به حناچی درباره اجرای مصوبه نامگذاری خیابان شجریان/ باید به خواسته مردم جامه عمل بپوشانیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ارسال نامه ۸ عضو شورا به شهردار به منظور اجرای مصوبه نامگذاری خیابان شجریان خبر داد.

«محمد جواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تاخیر شهرداری در نصب بنرهای گرامیداشت درگذشت استاد شجریان که منجر به تذکر چند تن از اعضای شورای شهر تهران نیز شد، گفت: روز گذشته هشت نفر از اعضای شورای شهر در تذکر خود از شهرداری خواستند که به دغدغه‌ای که در واقع دغدغه میلیون‌ها شهروند تهرانی است، توجه بیشتری کند.

او ادامه داد: علاوه بر این کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز پیش از این با شهرداری رایزنی داشت و در پیگیری از معاونت فرهنگی و اجتماعی  و دفتر شهردار تذکرات لازم را دادیم تا به این مساله و خواست مردم توجه کنند.

حق شناس با اشاره به نصب چند بنر یک روز پس از درگذشت محمدرضا شجریان در سطح شهر گفت: در مرحله اول تعدادی بنر نصب شد و سپس با پیگیری‌هایی که انجام گرفت، مقرر شد هم در سطح مترو و هم در سطح مناطق تهران نسبت به نصب بنرهایی برای گرامیداشت یاد استاد شجریان و تحقق خواسته مردم توجه شود. خوشبختانه شهرداری سعی کرد، جبران مافات کند  و تذکری که در صحن شورا داده شد، اثرگذار بود.

او اظهار کرد: قطعا انتظار ما این  بود که بدون تذکر و بدون پیگیری شورای شهر این اتفاقاتی که اکنون در حال اجرائی شدن است به نتیجه برسد، چرا که‌ شهرداری برخواسته از رای شورا است و شورای شهر نیز رای خود را از مردم شهر دارد.

حق شناس ادامه داد:‌ در نتیجه این ملاحظات پسندیده نیست. ما متعهد به مردم و رای مردم هستیم و دیدگاه و مساله مردم چیزی نیست که به راحتی بخواهیم از آن رد شویم و باید به خواسته مردم جامه عمل بپوشانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به این سوال که اکنون این سوال برای افکار عمومی پیش آمده مبنی بر اینکه وقتی شهرداری نسبت به نصب بنر در سطح شهر آن طور که باید و شاید اقدام نکرده، ‌چطور می‌خواهد مصوبه شورای شهر در نامگذاری خیابان استاد شجریان را اجرایی کند،‌ گفت: نامگذاری خیابان مصوبه شورای شهر است و باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا نامگذاری خیابان استاد شجریان چه زمانی انجام می‌شود؟ گفت: آقای هاشمی در صحبت‌های روز گذشته خود اشاره کردند، نامه‌ای که قبلا نوشته بودند را منتفی کردند و دیگر هیچ دلیل و بهانه‌ای برای شهرداری بمنظور عدم اجرای این مصوبه وجود ندارد. از طرف دیگر هشت نفر از اعضای شورای شهر به شهردار نامه نوشتند و خواهان اجرای مصوبه نامگذاری خیابان استاد شجریان شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *