احیای ابنیه تاریخی تربت‌حیدریه با مشارکت بخش خصوصی:رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: مرمت و احیای کاروانسراهای تاریخی و تبدیل آنها به اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری با سبک کاربری کاروانسرا علاوه بر تبلیغ و ترویج معماری و سنت‌های اصیل و فرهنگ ایرانی اسلامی، باعث درآمدزایی و اشتغالزایی نیز می‌شود.

احیای ابنیه تاریخی تربت‌حیدریه با مشارکت بخش خصوصی

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: مرمت و تغییر کاربری سه کاروانسرای علیا، لاری و طبسی در حال انجام است و تاکنون بیش از هشت میلیارد ریال با مشارکت مالکان و متولیان بخش خصوصی برای آنها هزینه شده است

علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای احیای کاروانسراهای تاریخی و تبدیل آنها به اقامتگاه‌های زنجیره‌ای گردشگری با سبک کاروانسرا صورت گرفته و بخش خصوصی سقفی برای میزان سرمایه‌گذاری خود تعیین نکرده است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه تربت‌حیدریه و قرار گرفتن در مسیر ورودی به مشهد، از قدیم کاروانسراهای متعدد در مسیر کاروانیان بنا شده که وجود ۱۳ کاروانسرا و رباط بیانگر این نیاز است و بر این اساس وجود این تعداد کاروانسرا می‌تواند از راهکارهای مناسب برای جذب گردشگر باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: مرمت و احیای کاروانسراهای تاریخی و تبدیل آنها به اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری با سبک کاربری کاروانسرا علاوه بر تبلیغ و ترویج معماری و سنت‌های اصیل و فرهنگ ایرانی اسلامی، باعث درآمدزایی و اشتغالزایی نیز می‌شود.
وی افزود: رباط تاریخی کامه نیز در حال واگذاری به بخش خصوصی است و کاروانسراهای میاندشت، شورحصار، کسکک و تروسک نیز با مشارکت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و نیز بخش خصوصی در حال پیگیری برای مرمت و ساماندهی هستند.
شهرستان تربت‌حیدریه دارای ۳۵۰ جاذبه گردشگری است که ۵۲ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *