آسوشیتدپرس: اعضای کنگره در آستانه محاکمه ترامپ تهدید شدند

آسوشیتدپرس: اعضای کنگره در آستانه محاکمه ترامپ تهدید شدند

تهران-ایرنا- یک مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مقام‌های پلیس آمریکا همزمان با نزدیک شدن به دومین محکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا در حال بررسی تهدیدهایی علیه اعضای کنگره هستند.

به گزارش دوشنبه ایرنا، آسوشیتدپرس به نقل از این مقام آمریکایی نوشت این تهدیدها شامل حمله به قانونگذاران در خارج از کنگره و حتی تهدید به مرگ است.

مقام یاد شده گفت:  تهدیدها و نگرانی ها درباره امکان بازگشت معترضان مسلح، مقامات پلیس کنگره و دیگر نیروهای مجری قوانین در آمریکا را وادار کرده تا بر ضرورت حفظ نیروهای گارد ملی در واشنگتن همزمان با اقدامات سنا برای اجرای طرح های محاکمه ترامپ تاکید کنند.

یورش شوکه کننده ساختمان کنگره توسط جمعیت هوادار ترامپ مقام های فدرال را وادار کرد تا وضعیت امنیتی در اطراف کنگره را بازنگری کنند و این امر باعث اعمال محدودیت های بی سابقه در مراسم تحلیلف جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا شد. هر چند که این مراسم بدون مشکل برپا شد و اعتراضات مسلحانه شکل نگرفت تهدید علیه قانونگذاران در آستانه محکمه ترامپ احتمال خطر را تشدید کرده است.

مقام مذکور گفت، این تهدیدها که عمدتا از طریق فضای آنلاین و در گروه های گفت وگوی مجازی منتشر شده اند شامل تهدید به حمله به اعضای کنکره در مسیر تردد به این ساختمان در مدت محکمه ترامپ است.

مقام مذکور در گفت و گو با آسوشیتدپرس هویت خود را فاش نکرده و از اظهارنظر علنی درباره روند تحقیقات جاری خودداری کرده است.

مقام های پلیس فدرال تاکنون طرحی را برای مقابله احتمالی با بازگشت معترضان مسلح احتمالی، همزمان با محکمه ترامپ در تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز کرده اند. ترامپ به اتهام تحریک به خشونت در سنا استیضاح می شود.

این دومین استیضاح رئیس جمهوری پیشین آمریکا است.

بعد از حمله و شورش حامیان تندرو ترامپ به ساختمان کنگره در تاریخ ۱۷ دی که منجر به توقف شمارش آرای الکترال جو بایدن شد، حامیان ترامپ تهدید کردند که دوباره در مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن  حضور خواهند یافت.

نیروهای امنیتی از بیم شورش دوباره در پایتخت آمریکا هزاران نیروی اضافی در شهر مستقر کردند که با توجه به نزدیک شدن به محکمه دوم ترامپ این استقرار نیروها همچنان ادامه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *