بنیاد علوم روسیه از طرح پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری حمایت مالی کرد

بنیاد علوم روسیه از طرح پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری حمایت مالی کرد

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: بنیاد علوم روسیه ۷۵ هزار دلار برای حمایت از طرح پژوهشی یکی از استادان این دانشگاه اختصاص داد.

دکتر علی اصغر مولوی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح پژوهشی با عنوان “مطالعه فون خزندگان ماسه زی و بررسی ویژگی های فرایندهای گونه زایی در گروه‌های اصلی خزندگان فلات ایران” است.

وی ادامه داد: این طرح پژوهشی که به عنوان یکی از طرح‌های برگزیده از طرف بنیاد علوم روسیه اعلام شده است به وسیله دکتر اسکندر رستگار پویانی عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری مورد بررسی قرار می گیرد

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این طرح با همکاری خزنده شناسان دانشگاه مسکو انجام می شود و این مطالعه متمرکز برفرآیندهای تکامل خرد در گروه‌های مختلف خزندگان بسترهای ماسه ای در ایران است.

وی افزود: زمان اجرای طرح مدت سه سال خواهد بود و آنچه از نتایج انجام این طرح قابل انتظار است بازنگری اساسی در وضعیت تاکسونومیکی گروه‌های اصلی خزندگان ماسه زی ایران می باشد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *