معاون سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد ممنوعیت پروازهای انگلستان ادامه دارد/محدودیتی برای کیش و قشم نداریم

ممنوعیت پروازهای انگلستان ادامه دارد/محدودیتی برای کیش و قشم نداریم

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تابع تصمیمات و ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و بر این اساس فعلا تا ۲۰ اسفند ماه پروازهای انگلستان ممنوع شده اما تصمیمی تا کنون برای محدودیت پروازهای کیش و قشم گرفته نشده است.

ابولقاسم جلالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت برخی از پروازهای خارجی و داخلی اظهار کرد: ممنوعیت پروازهای انگلستان بر اساس مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعلا تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد و تا هر زمانی که این وزارت خانه بگوید این ممنوعیت ادامه خواهد داشت. البته رصد و ارزیابی های مستمری از وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تا کنون بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن در این کشور تزریق شده است و اگر به همین میزان در انگلستان واکسن زده شود، مسئله کرونا در آنجا تقریبا حل خواهد شد و در حال حاضر نیز وضعیت ابتلاء در انگلستان بهبود پیدا کرده است اما تا هر زمانی که مسئولان بهداشتی کشور بخواهند ممنوعیت پروازهای انگلیس ادامه خواهد داشت.

تصمیمی برای محدودیت پروازهای کیش و قشم گرفته نشده است

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به هجوم مردم به مناطقی مانند کیش و قشم که نگرانی های بسیاری هم به وجود آورده است، آیا این پروازها محدود نشده اند؟ گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای محدود یا ممنوع شدن پروازهای کیش و قشم اتخاذ نشده است و اگر ستاد مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیمی در این رابطه بگیرند مسلما آن را اجرایی خواهیم کرد.

جلالی درباره اینکه چرا تاکنون این پروازها محدود نشده اند گفت: از آنجا که همه پروتکل‌های بهداشتی در پروازهای داخلی رعایت می‌شود و مسافران پذیرش شده از فیلترهای متعددی مانند سامانه ماسک عبور می کنند مشکلی در این پروازها وجود ندارد و فعلا پروتکل‌هایی برای سفرهای زمینی به این مقاصد تدوین شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *