طراحی یک معماری متفاوت در آلمان/ساخت مسجد، کلیسا و کنیسه در یک مکان

طراحی یک معماری متفاوت در آلمان/ساخت مسجد، کلیسا و کنیسه در یک مکان

با طراحی یک مرکز مذهبی در آلمان، یک مسجد، یک کلیسا و یک کنیسه در کنار یکدیگر ساخته خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، ساخت بنایی در برلین که مسجد، کلیسا و کنیسه را به یکدیگر متصل می‌کند، پس از ۱۰ سال برنامه‌ریزی در جریان مراسمی در ۲۷ مه آغاز خواهد شد.

برای ساخت این بنا که انتظار می‌رود اتمام ساخت و ساز آن حدود ۴ سال طول بکشد، ۴۷ میلیون یورو بودجه اختصاص داده شده است.

«کین ملوزی» ـ معمار آلمانی ـ طراحی این اثر را بر عهده داشته است. در این بنا، ساختمان مسجد، کلیسا و کنیسه از طریق یک سالن ملاقات به یکدیگر متصل خواهند شد.

«رونالد استولت» که از متولیان آغاز پروژه ساخت این بنا است، می‌گوید: «ایده ساخت این بنا بسیار ساده است. ما می‌خواستیم محل عبادتی بسازیم که این سه مذهب در حالی که هر یک هویت خود را حفظ می‌کنند در کنار یکدیگر قرار داشته باشند.»

این بنا در محل قبلی کلیسای سنت پیتر که در جریان جنگ جهانی دوم آسیب دیده بود و در سال ۱۹۶۴ تخریب شده بود ساخته خواهد شد. وقتی بقایای این کلیسا حدود یک دهه پیش کشف شد، قرار شد بنای یادبود یا کلیسای جدیدی در این مکان ساخته شود اما در نهایت تصمیم بر آن شد تا یک بنای مقدس جدید که بازتابی از برلین امروزی باشد در این محل ساخته شود.

۳۰ میلیون یورو از هزینه ساخت این بنا توسط دولت پرداخت خواهد شد و تاکنون ۹ میلیون یورو نیز از طریق کمک‌های بنیادهای مختلف جمع‌آوری شده است و انتظار می‌رود ۸ میلیون یورو دیگر نیز جمع‌آوری شو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *