بازدید شهردار تهران از مؤسسه اطلاعات

 

 

دکتر پیروز حناچی شهردار کلانشهر تهران، ظهر دیروز باحضور در مؤسسه اطلاعات با نماینده ولی فقیه و سرپرست مؤسسه و نیز مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف دیدار و از مؤسسه اطلاعات بازدید کرد.

در این دیدار سید محمود دعایی نماینده ولی فقیه و سرپرست مؤسسه اطلاعات، گزارشی از تاریخچه و روند تحولات مؤسسه را پس از انقلاب اسلامی ارائه داد.

دعایی گفت: در آغاز انقلاب اسلامی، پس از حکم امام‌خمینی در انتصاب نماینده خود در مؤسسه، مؤسسه اطلاعات میزانی از بدهی انباشته داشت که با همت و تلاش همکاران دلسوز، طی سالیانی مؤسسه توانست به سود‌آوری برسد.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات افزود: در این مسیر همه همکاران و برخی مسئولان فرهنگی نیز به شکوفایی مؤسسه کمک کردند و حتی فرزند بنیانگذار مؤسسه نیز، به رغم اینکه مؤسسه اطلاعات مصادره شده بود، با اعتمادی که به مجموعه جدید مدیران داشت، با ما همکاری صمیمانه کرد.

دعایی گفت: در دهه ۷۰ تصمیم گرفتیم برای ارتقاء و توسعه مؤسسه، سایت جدیدی را راه‌اندازی کنیم و کلنگ احداث ساختمان جدید مؤسسه در سال ۷۳ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در محل کنونی به زمین زده شد.

نماینده ولی فقیه درباره تلاش‌های فنی همکاران مؤسسه با ارائه توضیحاتی گفت: ماشین چاپ انگلیسی روزنامه با نام «گاس» که شرکت سازنده از انتقال آن به سایت جدید خودداری کرد، توسط همکاران فنی مؤسسه به ساختمان جدید منتقل و مونتاژ شد و هم اکنون در کنار ماشین‌آلات جدیدتر در حال کار است.

دعایی با تشریح فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه طی دهه‌های اخیر افزود: البته اکنون همه مطبوعات به خاطر شرایط جدید اقتصادی در تنگنا قرار دارند و ما نیز از آن مستثنا نیستیم.

در این دیدار همچنین مدیر مسئول روزنامه اطلاعات از شهرداری تهران به عنوان یک نهاد مؤثر و گسترده که در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت دارد یاد کرد و افزود: شهرداری تهران به مدد مدیران توانا و شایسته و مجهز به دانش و تجربه، اکنون یکی از دوران‌های طلایی و اثربخش خود را می‌گذراند. اداره شهری با وسعت و جمعیت زیاد و تنوع بافت‌ها و محلات و طبقات اجتماعی ساکن در آن و با مجموعه مسائلی که در حوزه‌های ترافیکی، معماری، حوادث شهری و آسیب‌های اجتماعی دارد، کار به غایت دشواری است که از عهده مدیران و پرسنل کاردان و شایسته برمی‌آید.

شهردار تهران نیز در این دیدار گفت: مؤسسه اطلاعات، مؤسسه‌ای با قدمت و با اصالتی است که توانسته در دوران طولانی فعالیت، موقعیت و جایگاه خود را نزد افکار عمومی حفظ کند.

گفتنی است شهردار تهران با حضور در بخش‌های مختلف تحریریه، صفحه‌آرایی، لیتوگرافی، چاپ، صحافی، آرشیو، موزه، بخش توزیع، و انتشارات اطلاعات از این بخش‌ها بازدید کرد و در هر یک از بخش‌ها، مدیران و تکنسین‌های مربوطه توضیحات لازم را ارائه دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *