پژوهشکده زعفران تربت حیدریه نیازمند تجهیز است

پژوهشکده زعفران تربت حیدریه نیازمند تجهیز است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس پژوهشکده زعفران تربت حیدریه گفت: برای تکمیل و تجهیز پژوهشکده زعفران این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

دکتر حسن فیضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پژوهشکده زعفران تربت حیدریه باید به دستگاه کروماتوگرافی مایع، جذب اتمی،اچ.پی.ال.سی و جی.سی مجهز شود که خرید این دستگاه ها به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد:در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات و دستگاه های مورد نیاز، امکان آنالیز زعفران در پژوهشگاه زعفران تربت حیدریه وجود ندارد و به این منظور زعفران تولیدی به مشهد یا تهران ارسال می شود.

رییس پژوهشکده زعفران تربت حیدریه گفت: اعتبارات جاری پژوهشکده زعفران تربت حیدریه کم است و تنها صرف امور تحقیقاتی و مشاوره ای می شود و باید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ردیف بودجه جداگانه تامین شود.

فیضی افزود: اقدامات ترویجی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان و انجام امور مشاوره ای برای زعفرانکاران در پژوهشکده زعفران تربت حیدریه انجام می شود.

او ادامه داد: مقدمات تاسیس پژوهشکده زعفران تربت حیدریه سال ۱۳۸۶ ابتدا در دانشگاه فردوسی مشهد پایه گذاری و در سال ۱۳۹۱ که آموزشکده فنی تربت حیدریه به دانشگاه ارتقا یافت به این دانشگاه واگذار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *