رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران: یکسری آدم بی هویت، صنعت کشور را ورشکسته کردند/ اگر دولت جدید به داد کارآفرینان نرسد؛ سال بسیار بدی را پیش رو داریم

یکسری آدم بی هویت، صنعت کشور را ورشکسته کردند/ اگر دولت جدید به داد کارآفرینان نرسد؛ سال بسیار بدی را پیش رو داریم

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یک سری آدم بی هویت و فاقد صلاحیت به نام صنعت و صنعتگر، حریم مقدس صنعت و کارآفرینان واقعی را خدشه دار کرده اند و اگر برخورد جدی دستگاه قضا نبود امروز باید خبر ورشکستگی ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارخانه دیگر را منتشر می کردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، عبدالله مهاجر، در گفت و گو با ایلنا در واکنش به خبر ورشکستگی ۱۵۷ کارخانه در مازندران در سالهای اخیر و کسب رتبه اول استان در این زمینه گفت: اغلب صاحبان کارخانه هایی که ورشکسته شده اند؛ با رانت بازی به عرصه صنعت ورود کرده اند و هدفشان تولید و اشتغال زایی نبوده اینان اساسا” آمده بودند تسهیلات و مزایای تخصیصی به تولید را دریافت کرده و در جاهای دیگری سرمایه گذاری کنند.

” مهاجر” گفت:این افراد موجب بدنامی جمع کثیری از کارآفرینان محترم استان می شوند که دلشان برای شکوفایی اقتصاد استان می سوزد و تمام زندگی خود را صرف تولید و اشتغال کرده اند و امروز غرق مشکلات هستند.

وی گفت:متاسفم که اعلام کنم ۷۰ درصد اتفاقات تلخ مربوط به ورشکستگی کارخانه ها در استان متعلق به شهرستان آمل است و من به عنوان رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران مراتب حمایت کارآفرینان را از اقدامات اخیر قوه قضاییه اعلام می کنم.

او گفت: تمام پول هایی که به نام صنعت و اشتغال زایی توسط سودجویان اخذ و در جاهای دیگری به کارگرفته شده باید به خزانه دولت بازگردد و با متخلفان برخورد جدی صورت پذیرد.

او با بیان اینکه  مشکل ما کارآفرینان، کرونا وتحریم ها نیستند،افزود: بهتر است بدانیم  مشکل کارخانه ها و تولید و اشتغال با ” علی برکت الله” حل نخواهد شد. ما سال بسیار بدی را پیش رو داریم و اگر دولت جدید به داد کارآفرینان نرسد؛ آینده ناخوشایندی را پیش بینی می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران با تاکید بر دغدغه های واقعی رهبرمعظم انقلاب در بحث اقتصاد کشور ظرف ۱۵ سال گذشته گفت: اگر سالانه فقط ۵ درصد از دغدغه های ایشان مورد توجه کارگزاران قرار می گرفت امروز ۷۰ درصد مشکلات صنعت حل و فصل شده بود و من ادعا دارم فقط ۱۰ درصد مشکلات پیش روی صنعت و کارآفرینان مرتفع شده است.

مهاجر گفت: صحبت ها و پیام های سالانه مقام معظم رهبری را در مکاتبات اداری خودمان سرلوحه قرار می دهیم اما در عمل هیچ اقدام جدی برای گره گشایی از مشکلات صنعت انجام نمی شود.

او گفت: مسئولان محترم سازمان صمت هر سال آمار می دهند که مثلا ۵۰ درصد به رونق تولید کمک کرده اند درحالی که هزینه های تولید ۳۰۰ درصد افزایش یافته است پس این شکاف میان گفته ها و واقعیت ها چه می شود؟ من اگر قرار باشد  راجع به عملکرد مسئولان استان درخصوص حمایت از صنعت نظر دهم از نمره ۱۰۰ به ۲۰ رای خواهم داد.

او گفت؛ نمی توان به افکار عمومی دروغ گفت! مردم آگاه شده اند و به آنچه مسئولان می گویند و آنچه می بینند واقف هستند. مردم تفاوت شعار و عمل را خوب می فهمند.

وی درباره شعار سال جاری نیز انتقاد گونه گفت: مفهوم تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها چیست؟ اتفاقاتی که در بحث قطع برق کارخانه ها روی می دهد؛ افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصدی قیمت گاز مصرفی کارخانه ها و… مفهوم اینها چیست؟ آیا این تصمیمات در راستای حمایت از تولید و اشتغال است؟!

این فعال بخش خصوصی گفت: چه دلیلی دارد که عده ای فرامین سال رهبر انقلاب را درصندوقچه ذهنشان گوشه ای بگذارند و مدام برای کارآفرینان مشکل آفرینی نمایند؟!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *