ساختمان‌های بلااستفاده ادارات خراسان رضوی به کتابخانه تبدیل می‌شود

ساختمان‌های بلااستفاده ادارات خراسان رضوی به کتابخانه تبدیل می‌شود

تربت‌ حیدریه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ساختمان‌های بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی به کتابخانه عمومی تبدیل می‌شود و این نهاد برای تجهیز این مراکز آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان روز سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌ حیدریه افزود: این اداره برای برگزاری جلسات تجلیل از مشاهیر و مفاخر در شهرستان‌های استان نیز آمادگی دارد که می تواند از تربت‌ حیدریه آغاز شود.
وی کتابخانه‌های عمومی را به منزله دانشگاه مردمی دانست و گفت: برای مانوس کردن بیشتر مردم با کتابخانه، می توان بسیاری از کارهایی را که اکنون در بیرون و در فضای عمومی انجام می‌شود، در داخل فضای کتابخانه ها برنامه ریزی کرد.
سبزیان افزود: این بدان دلیل است که اقبال مردم به مراکز آموزش غیررسمی مثل کتابخانه‌های عمومی بیشتر شده و  اگر این نگاه تداوم یابد، مطالبه‌گری نیز بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: انجمن کتابخانه‌های عمومی به منزله پارلمان‌های کتاب است که بخشی از مطالبات مردم باید در این انجمن ها قابل تصویب و اجرا باشد، لذا می‌طلبد تا نگاه جدی‌تری به کتاب و کتابخوانی عمومی داشته‌ باشیم.
سبزیان به تاثیر مثبت شیوع کرونا بر فضای مطالعه اشاره کرد و افزود: در وضعیت کرونا مردم کتابخوان‌تر شده‌اند و امروز کتابدارهای ما در فضای مجازی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: بسیار کسانی که اقبال چندانی به کتاب نداشته‌اند، در دوران کرونا، به دلیل خانه‌نشینی به کتاب روی آورده‌اند و معتقدیم این اتفاق مبارکی است که مردم کتابخوان‌تر شده اند.
فاطمه نخعی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌ حیدریه نیز در این نشست گفت: تربت‌ حیدریه به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در کشور انتخاب شده از این نظر ایجاد کتابخانه معین پویشی، یکی از اولویت‌های این شهر و مورد مطالبه ما از نهاد کتابخانه‌های استان است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *