تهران به سردیس ۴ استاد موسیقی مزین می‌شود

تهران به سردیس ۴ استاد موسیقی مزین می‌شود

تهران به سردیس ۴ استاد موسیقی مزین می‌شود

بر اساس مصوبه شورای نامگذاری شهر تهران یک سردیس به نام ابراهیم قنبری مهر و سه نیم چهره دیواری بنام سه استاد موسیقی از جمله غلامحسین بنان، پرویز یاحقی و هوشنگ ظریف در تهران نصب می‌شود.

فاضل جمشیدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ در گفت‌وگو با ایسنا از مشارکت بخشی از هنردوستان با سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای طراحی، ساخت و نصب چهار سردیس و نیم چهره در شهر تهران خبر داد.

جمشیدی افزود: براساس مصوبه شورای نامگذاری شهر تهران یک سردیس به نام ابراهیم قنبری مهر (سازنده ساز) که قبلا بوستان شقایق سعادت آباد به نام او شده بود، در محوطه این بوستان نصب خواهد شد. همچنین سه نیم چهره دیواری بنام اساتید بزرگ موسیقی غلامحسین بنان، پرویز یاحقی و هوشنگ ظریف در ابتدای دو خیابان در کنار «موزه موسیقی ایران» و یک خیابان در منطقه ظفر دستگردی نصب خواهد شد.

او ادامه داد: با عنایت به زمان کم باقیمانده تا پایان فعالیت شورای شهر فعلی و احتمالا دیگر مسوولان شهری، با پشتیبانی اداری خانه موسیقی و موافقت زیباسازی تهران، به این کار سرعت بیشتری دادیم و روز ۱۰ مرداد روز تولد استاد قنبری مهر، سردیس ایشان در بوستان «شقایق مهر» با حضور مسئولان و هنرمندان نصب خواهد شد. همچنین تا پایان شهریور نیز نیم چهره سه استاد دیگر نصب می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *