ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران درباره حمله به کشتی اسرائیلی

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران درباره حمله به کشتی اسرائیلی

وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای با محکوم کردن حمله انجام شده به یک کشتی اسرائیلی در آب های عمان، مدعی شد که به احتمال زیاد ایران این حمله را انجام داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، دومینیک راب وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه ای درباره هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در سواحل عمان، گفت: انگلیس این حمله غیرقانونی و بی رحمانه به یک کشتی تجاری در سواحل عمان که به کشته شدن یک شهروند انگلیسی و رومانیایی منجر شد را محکوم می کند. با دوستان و خانواده کسانی که در این سانحه جان باختند، ابراز همدردی می کنیم.
راب در ادامه مدعی شد: ما بر این عقیده ایم که این حمله عمدی، هدف مند و تخطی آشکار از قوانین بین‌المللی بوده است. ارزیابی های انگلیس به این نتیجه رسیده است که به احتمال زیاد، ایران بوده است که در تاریخ ۲۹ جولای با استفاده از یک یا چند پهپاد به کشتی تجاری مرسر استریت در آب های بین المللی عمان حمله کرده است. ایران باید چنین حملاتی را متوقف کند و کشتی ها باید بتوانند آزادانه و مطابق قوانین بین المللی دریانوردی کنند.
او همچنین گفت: انگلیس در حال همکاری با شرکای بین المللی اش برای پاسخی هماهنگ به این حمله غیر قابل قبول است.
بر اساس این گزارش، ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در حمله به این کشتی در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *