افتتاح صد و هفتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون پایتخت/ آمادگی ارتش برای تسریع روند واکسیناسیون

افتتاح صد و هفتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون پایتخت/ آمادگی ارتش برای تسریع روند واکسیناسیون

صبح امروز سه شنبه، صد و هفتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون پایتخت با حضور فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، افتتاح شد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در آیین افتتاح پایگاه تجمیعی هوانیروز، اظهار کرد: خوشبختانه از روزهای آغاز واکسیناسیون، عزیزان ما در ارتش سخاوتمندانه وارد عرصه شدند.

وی با بیان اینکه این مرکز یکی از مراکزی است که بر اساس نیاز منطقه با همکاری تلاشگران هوانیروز راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز اقدامات عملیاتی توسط نیروهای ارتش و لجستیک علمی، فنی و تکنیکال توسط شبکه بهداشت و درمان شمیرانات تامین می شود.

زالی ضمن تقدیر از تلاش نیروهای ارتش برای فعالیت منظم این مرکز واکسیناسیون، از ظرفیت رو به افزایش این مرکز خبر داد.

وی با اشاره به فرایند کند واکسیناسیون در کشور در ماه های اخیر، یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر این فرایند رو به افزایش است و هر چقدر سهمیه واکسن تهران که تعیین مقدار آن بر عهده وزارت بهداشت است، افزایش یابد، ظرفیت تزریق آن وجود دارد.

زالی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ پایگاه واکسیناسیون در پایتخت در حال فعالیت اند، گفت: هریک از این مراکز در یک شیفت کاری ظرفیت تزریق هزار واکسن در روز را دارند، اما باید واکسن به اندازه کافی توزیع شود و لجستیک آن به اندازه کافی باشد.

وی با اشاره به افزایش واکسن های تولید داخل و افزایش واردات واکسن، نسبت به سرعت یافتن روند واکسیناسیون در کشور و به دنبال آن پایتخت ابراز امیدواری کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به حضور پررنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرایند واکسیناسیون پایتخت، گفت: مطمئنا با افزایش لجستیک واکسن دوستانمان در ارتش، ما را در ادامه مسیر واکسیناسیون همراهی خواهند کرد.

زالی با اشاره به فشار اقتصادی وارد بر دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: امیدواریم هرچه زودتر این روزهای سخت بگذرد و از مدافعان عرصه سلامت که در این روزهای سخت و طاقت فرسا، برای خدمت به مردم تلاش می کنند نیز قدردانی می کنیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان علی عفیف نیز در این مراسم اظهار کرد:از روزهای اول بروز بیماری ارتش در تمام استان ها به کمک وزارت بهداشت آمدند و به عنوان مثال اولین بیمارستان صحرایی در اصفهان راه اندازی شد.

وی افزود: بیمارستان دوم هم در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد که در حال حاضر مشغول ارایه خدمت به بیماران کرونایی است.

قباد شمس الدینی مدیرکل بهداشت، امداد و درمان هوانیروز نیز در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز تجمعی واکسیناسیون کرونا با تزریق ۱۰۰ دز در روز کار خود را آغاز کرده و درحال حاضر این تعداد به ۵۰۰ دز رسیده است.

وی یادآور شد: سایر مجموعه های ارتش از جمله نیروی زمینی و آجا و همچنین شبکه بهداشت شمیرانات همکاری لازم را برای ارتقای ظرفیت می کنند.

مدیرکل بهداشت، امداد و درمان هوانیروز ادامه داد: با تهیه واکسن مورد نیاز ما می توانیم ظرفیت را هزار دز در روز افزایش دهیم به عبارتی امکانات و زیرساخت ها برای تزریق هزار دز در این مرکز فراهم است و با تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت، ما امکان افزایش تزریق را داریم.

در ادامه این مراسم زالی، امیر خلبان علی عفیف جانشین هوانیروز ارتش، دکتر ایمان عموزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و جمعی از مسئولان از فرایند واکسیناسیون در این مرکز واکسیناسیون که در اتوبان شهید بابایی واقع شده است بازدید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *