عکس‌هایی از مراسم رونمایی از مجموعه‌ی «در فکر یک درختم» از همشهری عزیزمان جناب آقای بهمن صباغ زاده ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ تربت حیدریه

نخستین مجموعه‌ی شعر انجمن کیانوش با عنوان «در فکر یک درختم» سه‌شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ رونمایی شد. اولین میوه‌ی درخت انجمن کیانوش رسید

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ بود که همراه استاد نجف زاده رفتم تا در جلسه‌ی افتتاحیه‌ی انجمن کیانوش شرکت کنم. افتتاحیه‌ی صمیمانه و گرمی بود و چند تن از بزرگان شعر کودک ایران و خراسان هم در جمع حضور داشتند. کیانوش را از بنیانگذاران شعر کودک در ایران می‌دانند. در آن‌زمان محمود کیانوش زنده بود و در لندن زندگی می‌کرد. انجمن کیانوش اولین انجمن تخصصی شعر کودک در خراسان بود که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت حیدریه راه افتاد.

حالا کمتر از دو سال بعد از افتتاحیه، محمود کیانوش از دنیا رفته است اما نامش در این گوشه از خراسان بر سر زبان است. انجمن کیانوش در همین دو سال با وجود کرونا توانسته است ریشه بگیرد و درختی شود که با نگاه کردن به آن دلت باغ باغ باز شود. هرچند در این دو سال ابر و باد و مه و خورشید و فلک خیلی موافقِ این نهال کوچک نبودند اما همت باغبان آن را به بار نشاند.

اولین مجموعه‌ی شعر انجمن کیانوش با عنوان «در فکر یک درختم» سه‌شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ رونمایی شد. در این مجموعه می‌توانید شعرهایی را از سیدعلی موسوی، ناهید ترشیزی، اسدالله اسحاقی، فرزانه علمداران، زینب نجفی، بهنام خوجوی، سارا کیوانی، فرشته بهبودی و مطهره حسن زاده بخوانید.

اگر در تربت حیدریه یا شهرهای اطراف آن زندگی می‌کنید و به شعر کودک علاقه دارید یک‌شنبه‌ها محمود کیانوش منتظر شماست.

بهمن صباغ زاده
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ تربت حیدریه

یک‌شنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت حیدریه، ابتدای خیابان قائم

#یادداشت_ها
#بهمن_صباغ_زاده
#انجمن_کیانوش
#کانون_پرورش_فکری_کودکان_و_نوجوانان

https://t.me/anjomankiyanush

پی‌نوشت:
«باغ باغ وا رفتن دل» از اصطلاحات فرهنگ شفاهی تربت حیدریه است. باغ در این‌جا قید است یعنی دلم به اندازه‌ی باغ‌ها باز شد.

Telegram (https://t.me/anjomankiyanush)
انجمن شعر کودک کیانوش
این کانال جهت اطلاع رسانی برنامه های انجمن ایجا می شود.
امید موفقیت و شادی همه ی دوستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *