تبدیل سالن تئاتر شیراز به مرکز درمان بیماران کرونایی/ ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان ها به بالای ۱۰۰ درصد رسید/ ضرورت‌ تعطیلی ۱۰ روزه استان با توجه به اینکه استان فارس توانایی تزریق ۶۰ الی ۷۰ هزار دوز واکسن در روز دارد اما در اختیار قرار داشتن حدود ۳۰ هزار واکسن و تزریق آن به افراد سبب شده که در کنترل این بیماری با مشکل مواجه باشیم.

تبدیل سالن تئاتر شیراز به مرکز درمان بیماران کرونایی/ ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان ها به بالای 100 درصد رسید/ ضرورت‌ تعطیلی  10 روزه استان

ناکارآمدی مسئولان کشور در مهار کرونا ،تزریق قطره چکانی واکسن، خستگی مردم از این همه بی‌تدبیری مسئولان ستاد مقابله با کرونا ، کاهش رعایت پروتکل‌ها در ماه‌های گذشته، باعث شد تا این بار کرونا با سرعت بسیار زیاد یکی یکی جان عزیزان‌مان را بگیرد اینها در حالی است که تمامی تخت های بیمارستان‌های کشور از جمله در استان فارس به اشغال کووید ۱۹ دربیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز در پی وضعیت قرمز کلانشهر شیراز هیأت فوتبال استان فارس و شهر شیراز از تعطیلی تمام باشگاه‌ها و مدارس فوتبال در سراسر استان خبر داد.

در حال حاضر ۳۳ شهرستان استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفته که این موضوع در کنار افزایش مبتلایان و جان‌باختگان به ویژه کاهش سن فوتی‌ها وضعیت را در یک حالت اضطرار قرار داده است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز این موضوع را بارها بیان کرده است.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روند افزایش مبتلایان و جان باختگان را صعودی اعلام کرده که در پی این وضعیت ظرفیت بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان تکمیل شده و لیست‌های انتظار شکل گرفته است.

 سالن تئاتر مرکز درمان بیماران کرونایی شد  

به دنبال این شرایط سالن تئاتر استاد لایق در شهر شیراز نیز به صورت موقت برای درمان بیماران کرونایی اختصاص یافت. موضوعی که صابر سهرابی، مدیرکل ارشاد استان فارس نیز این امر را تایید کرده است.

به گفته وی این تصمیم، مصوب ستاد استانی مدیریت کرونا است زیرا با توجه به بحرانی بودن استان از لحاظ شیوع بیماری این سالن به صورت موقت برای درمان بیمارانی که نیاز به بستری ندارند، اختصاص یافته است.

روند افزایش مبتلایان در استان

آن طور که قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا می گوید: در حال حاضر وضعیت روند تعداد مبتلایان کرونا در استان فارس افزایشی است.

عبدالرضا قاسم پور در گفت و گو با ایلنا می‌افزاید: متاسفانه در شرایط فعلی حدود ۴۸۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان وجود دارند که حدود ۱۸۰۰ نفر از این تعداد به صورت موقت بستری و حدود ۳ هزار بیمار مبتلا به کرونا به صورت دائم در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

مثبت شدن روزانه ۴۰ درصد تست ها

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه روزانه تست حدود ۴۰ درصد افراد مشکوک به کرونا مثبت می شود، می افزاید: در حال حاضر حدود ۵۰ مرکز در سراسر استان به تزریق واکسن به افراد واجدالشرایط اختصاص داده شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شاهد روند صعودی و افزایش بیماری کرونا در سطح استان فارس هستیم، می افزاید: با توجه به اینکه هنوز به قله پیک بیماری نرسیده ایم اما مشکلات موجود در این بخش گرفتاری های زیادی ایجاد کرده است.

ضریب اشغال تخت های بیمارستان ها بالای ۱۰۰ درصد است

وی روند بستری مبتلایان را در مراکز درمانی استان را نسبت به پیک های گذشته بی سابقه برمی شمرد و می گوید: در شرایط فعلی ضریب اشغال تخت های بستری عادی و ویژه کرونا به بالای ۱۰۰ درصد رسیده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه تصمیم تعطیلی و قرنطینه استان امروز در ستاد ملی کرونا اتخاذ می شود، می گوید: ستاد مقابله بیماری کرونا استان فارس پیشنهاد تعطیلی ادارت و مشاغل با ضرورت کمتر به مدت یک هفته در استان فارس به ستاد ملی کرونا ارسال کرده است این در حالی است که توقف و کاهش فعالیت های حمل و نقل درون شهری و پروازها را هم به ستاد ملی کرونا ارسال کرده ایم.

کرونا

قاسم پور با بیان اینکه طبق درخواست وزارت بهداشت و دستور مقام رهبر معظم و رئیس جمهور مقرر شده تا استان‌های مختلف پیشنهاد‌های خود  را دراین باره  به قرار گاه بیماری کرونا ارسال کنند ادامه می دهد: با توجه به افزایش شرایط حاد کرونا کشور بخش درمان و متخصصان بر این باورند که اگر محدودیت ها مجددا ایجاد شود روز به روز روند مبتلایان افزایش تر و بحرانی تر می شود.

لزوم تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روز استان

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ادامه با بیان اینکه به نظر می رسد که  برای کنترل بیماری کرونا مسئولان تعطیلی یک هفته الی ۱۰ روزه  در کشور را در دستور کار خود قرار دهند می گوید: هرچند که در حال حاضر ممنوعیت تردد ها در استان پابرجاست اما جهت قطع زنجیره بیماری کرونا و بازدارندگی انتشار آن باید برای افرادی که ممنوعیت تردد ها را رعایت نمی کنند و افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند جرائم سخت تری اعمال شود.

وی با بیان اینکه سیستم های وزارت بهداشت و ارتباطات بر اساس شماره های همراهی که در اختیار دارند افرادی که قرنطینه را ترک می کند به مسئولان اعلام می کنند می گوید: اما نباید فراموش کرد که باید برای درصدی از بیماران که قرنطینه را می شکنند جریمه اعمال شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل های رعایت پروتکل های بهداشتی را به هیأت های مذهبی ابلاغ کردیم، می گوید: مقرر شده تا مراسم عزاداری هیأت ها به مدت دو ساعت و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز انجام شود.

برگزاری مراسمات ذی الحجه و انتخابات از عوامل افزایش کرونا در استان

وی با بیان اینکه کاهش رعایت مردم در تجمعات و مراسمات ماه ذی الحجه و … باعث شد تا میزان انتشار کرونا افزایش یابد می گوید: از طرفی تجمعات انتخابات هم سبب شده تا رعایت پروتکل ها نقض شود و در نهایت منجر به افزایش روند بیماری در استان شود.

قاسم پور با بیان اینکه میزان کم تزریق واکسن به مردم هم از دیگر عامل افزایش مبتلایان است، ادامه می دهد: در صورتی که واکسن به مقدار مناسب در اختیار مردم قرار می گرفت شاهد کاهش آمارهای فوتی و بستری ها در این بخش بودیم.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه اگرچه بسیاری از افراد بعد از تزریق دو دوز واکسن مجددا به کرونا مبتلا شدند اما کرونا منجر به فوت آنها نشد، بیان می کند: مشکلات در حوزه تامین واکسن سبب ایجاد چالش هایی در این بخش شده است.

وی خاطر نشان می کند: با توجه به اینکه استان فارس توانایی تزریق ۶۰ الی ۷۰ هزار دوز واکسن در روز دارد اما در اختیار قرار داشتن حدود ۳۰ هزار واکسن و تزریق آن به افراد سبب شده که در کنترل این بیماری با مشکل مواجه باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *