نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با موضوع زعفران در تربت‌حیدریه افتتاح شد

نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با موضوع زعفران در تربت‌حیدریه افتتاح شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با موضوع “زعفران، طلای سرخ ایران در قاب صنایع دستی”در تربت حیدریه افتتاح شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌ حیدریه روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه زعفران توسط این اداره، شورای اسلامی شهر تربت حیدریه، سازمان بین‌المللی مدیریت تولید و صادرات زعفران (اوسک) و با همکاری تعدادی از هنرمندان این خطه برپا شده‌ است.
علی محمدی افزود: با توجه به این که شهرستان تربت حیدریه قطب زعفران جهان است در این نمایشگاه صنایع دستی الهام گرفته از این محصول شامل غرفه قفل سنتی، رودوزی سنتی، تولیدات نمدمالی و زیورآلات سنتی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: در صورت استقبال شهروندان، این نمایشگاه به صورت دایمی در مکان کنونی استقرار می یابد.
صبح امروز سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای افتتاح این نمایشگاه وارد تربت‌حیدریه شد و بعد از بازدید از نمایشگاه، به منظور بازدید میدانی از چند نقطه در داخل و خارج تربت‌حیدریه محل را ترک کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *