خاطرات همشهریان تربتی از روانشاد دکتر علی ابریشمی در تربت حیدریه این غافله همدردی و همدلی در سوگ این بزرگمرد دیارمان با خانواده محترمشان پایانی ندارد

درراستای قدر دانی و ابراز علاقمندی همشهریان ودوستان زنده یاد دکتر علی ابریشمی  پزشک حاذق ، مهربان و مردمی در دیارمان تربت حیدریه هروز پیامهای از همشهریان دریافت  میدارم و برای جلب افکار عمومی و اطلاع خانواده محترم ابریشمی  در سایت تربت ما قرار میگیرد که چنین مرد مهربان و عزیزی را از دست داده اند شاید مرحمی بر غمی سترگ آنها باشد (( کاظم خطیبی ))

 

جناب آقای علی  مروج تربتی فرزند  زنده یاد آیت اله مروج تربتی از بزرگان دیارمان در گذشته چنین نگاشته اند

چناب آقای خطیبی
نظر به فرمابش جنابعالی که اگراینجانب خاطره یا مطلبی از بزرگمرد همشهری شادروان دکتر علی ابریشمی دارم تقدیم کنم ، با اجابت فرمایش شما عرض کنم که این خبر ناگوار را در گروه دوستان همشهری در واتس آپ دیدم وبا تاثر متن تسلیتی را تنظیم کردم و در گروه گذاشتم ک استحضاراً آنرا پیوست و ارسال میکنم . شادروان به عنوان چشم پژشک در تربت خدمات بسیاری به همشهریان و بیمارانی که از دور و نزدیک به ایشان مراجعه میکردند ارزانی میداشت و نگاهی به دست بیماران نداشت . هم و غم او توجه به کسالت بیماران و نحوه درمان و معالجه ایشان داشت . در ارزیابی عمومی شخصیتی محبوب و فراتر از آن مردمی بشمار می آمد . من در کودکی و در فصول بهار چشمانم ناراحت می میشد ومادر مرا نزد ایشان می برد و بمناسبت آشنایی حرمت بسیار میگذاشت و میدیدم که بیمارانش احترام و علاقه خاصی برایش داشتند . خوشحالم که حدود ۱۵ سال قبل که به مجلس عروسی دوستی در مشهد دعوت بودم این بزرگوار را ملاقات کردم و محبت فرمود و ضمن یادآوری نیک ازمرحوم پدر پرسیدند که شما در تهران ماندگار شدید . من هم با ذوق و شوق یادآوری دوران نوجوانی خود و معالجات آیشانرا بیان میکردم .چهره متبسم ایشان همواره در یاد من منقوش است .
متاسفم که چنین شخصیت بزرگ وبا اخلاق و تاثیر گذار درامر پزشکی و هم اجتماعی را از دست داده ایم .یادش فراموش ناشدنی و پیوسته با نیکویی قرین است .
برای خاندان معظم ایشان عزت وشکیبایی آرزو میکنم .

(علی مروج تربتی )

خبر ناگوار است ، شخصیتی به غایت بزرگوار و انسانی شریف که بیش از همه بیماران او از مماشات وسلوک انسانی او بهره مند بودند وهمواره دعاگویش . بعد از سالهای دور اورا در جشن عروسی دوستی در مشهد زیارت کردم که بغایت حرمت گذاشت و شرمنده ام کرد و یادی از مرحوم ابوی فرمود . درگذشت این بزرگمرد آزاده را به خانواه محترم ایشان تسلیت میگویم و ماندگاری نام نیکش را که اینچنین هم خواهد بود آرزومندم .  متن            پیام  در واتساب جامعه تربتیهای مقیم تهران

 

دکتر علی ابریشمی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *