اخبار کوتاه از سراسر جهان

تمجید دختر «چگوارا» از ایران، سوریه و لبنان به دلیل حمایت از فلسطین

فارس: دختر «ارنستو چگوارا» انقلابی معروف آمریکای لاتین، در گفت‌وگو با یک شبکه‌ لبنانی ضمن فوق‌العاده خواندن عملیات فرار اخیر اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که در غرب آسیا تنها ایران، سوریه و لبنان در قبال قضیه فلسطین موضعی صحیح اتخاذ کرده‌اند. «آلیدا چگوارا» در گفت‌وگو با شبکه المیادین، فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را یک اقدام قهرمانانه توصیف کرد و گفت: آنچه اتفاق افتاد در چند کلمه گفته می شود، اما این کار آسانی نیست بلکه یک اقدام قهرمانانه و فوق العاده است که باید مورد ستایش، تشویق و تحسین و حمایت قرار گیرد و سایرین نیز باید این تاریخ مبارزاتی را حفظ کنند. آلیدا تصریح کرد: ایران، سوریه و لبنان تنها کشور‌های خاورمیانه هستند که در خصوص قضیه فلسطین موضعی صحیحی اتخاذ و این موضع را حفظ کرده اند و به نظر می‌رسد بقیه کشورها تنها به یک راهکار تسکینی متوسل می‌شوند.

رزمایش جمهوری آذربایجان در دریای خزر، از امروز

مهر: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور تمرکز بر حفاظت و دفاع از زیرساخت های انرژی خود در دریای خزر، نیروی دریایی این کشور از امروز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) رزمایشی را در آب های سرزمینی این کشور در دریای خزر برگزار می کند. طبق این بیانیه، کشتی های جنگی و نیروهای ویژه دریایی در رزمایش مذکور بر حفاظت و دفاع از زیرساخت های انرژی در بخش متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر تمرکز خواهند کرد.

نیروهای انصارالله یمن کنترل پایگاه راهبردی «الخشینه» در مأرب را به دست گرفتند

ایرنا: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن وابسته به انصارالله در ادامه پیشروس های خود کنترل پایگاه راهبردی «الخشینه» در مأرب را به دست گرفتند. درهمین رابطه،منابع خبری وابسته به ائتلاف سعودی در یمن به آزادسازی پایگاه نظامی راهبردی «الخشینه» در جنوب استان مأرب اعتراف کردند.این منابع در شبکه‌های اجتماعی از آزادسازی پایگاه «الخشینه» در جنوب شهر مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.

رئیس‌جمهوی تایوان: مقابل چین، سر خم نمی‌کنیم

مهر: «تسای اینگ وِی» رئیس‌جمهوری تایوان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری چین، اعلام کرد که تایوانی‌‎ها هرگز تحت فشار سر تعظیم فرود نمی‌آورند. یک روز بعد از تاکید رئیس‌جمهوری چین بر قطعی بودن بازگشت تایوان به سرزمین مادری خود یعنی چین، تسای اینگ وِی به این اظهارات واکنش نشان داد و اعلام کرد که تایوان به تقویت مواضع دفاعی برای دفاع از خود ادامه خواهد داد تا هیچ کس نتواند ما را به اتخاذ مسیر و روش ترسیم شده چین برای تایوان مجبور کند.

کوتاه از سراسر جهان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *