بالغ بر ۷۰۰ کیلوگرم زعفران در بورس تربت‌حیدریه معامله شد

بالغ بر ۷۰۰ کیلوگرم زعفران در بورس تربت‌حیدریه معامله شد

مدیر شعبه کارگزاری بورس اردیبهشت تربت‌حیدریه گفت: طی هفته گذشته مجموع معاملات بر روی ۹ نماد زعفران نگین و ۲ نماد پوشال زعفران، ۷۳۴ کیلو و ۹۴۴ گرم به ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۱۴۵ هزار ریال بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد زبان‌ران گفت: بیشترین این میزان معامله مربوط به زعفران نگین طلای سرخ به وزن ۳۶۶ کیلو و ۲۷۹ گرم و به ارزش ۶۰ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال و کمترین آن مربوط به زعفران نگین بهرامن (مشهد) به وزن ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم و به ارزش ۳۸۸ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال بود.

وی ادامه داد: در بخش معاملات نماد پوشال نیز بیشترین حجم معاملات مربوط به پوشال سحرخیز به وزن ۶ کیلو و ۱۶۷ گرم و به ارزش ۸۴۶ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال و کمترین آن مربوط به پوشال طلای سرخ به وزن ۴۵۰ گرم و به ارزش ۵۴ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال بود.

مدیر شعبه کارگزاری بورس اردیبهشت تربت‌حیدریه گفت:هم اکنون زعفران ایران در قالب ۹ برند زعفران نگین و ۲ برند پوشال زعفران در بورس عرضه می‌شود.

زبان‌ران ادامه داد: برندهای زرین و طلای سرخ تربت‌حیدریه، روستا، زعفران نوین، زعفران سحرخیز و بهرامن مشهد، نگین بیرجند و قاینات و وحدت تربت جام از برندهای زعفران نگین و برندهای طلای سرخ و سحرخیز مشهد نیز از برندهای پوشال زعفران هستند.

معاملات زعفران در قالب بورس کالا در تربت حیدریه از سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد و هم اکنون هفت شعبه کارگزاری بورس در این شهرستان فعال است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *