خانه نیما یوشیج در تهران بازگشایی شد

خانه «نیما یوشیج» به عنوان «موزه شعر نوین ایران» با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مرتضی امیری اسفندقه مشاور شهردار تهران در حوزه شعر، هنر و ادب، بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، خانه نیما یوشیج (پدر شعر نو فارسی) در تهران، بعد از گذر سال‌ها، مخروبه‌ و مأمن معتادان شده بود، تا این‌که سرانجام سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به ارزش تاریخی و معنوی این بنا، خانه را در سال ۱۳۹۸خرید و با تعریف کاربری «موزه شعر نوین ایران»، مرمت و بازسازی کرد.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این باره گفت: مرمت و بازسازی خانه نیما برای مدیریت شهری رقمی بالغ بر ۴.۵میلیارد تومان هزینه داشته است.

شاپور دیوسالار افزود: طرح کامل مرمت و بازسازی به شکل خانه موزه فعال تهیه شد تا از این طریق بتوان از خانه نیما یوشیج برای برخی فعالیت‌ها از جمله خانه شعر بهره برد. همچنین با توجه به هزینه‌های انجام شده در این بخش، پیشنهاد ما واگذاری بهره‌برداری خانه نیما به بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: خانه «نیما یوشیج» در دوره پهلوی دوم ساخته شده و در فاصله ۲۵۰متری خانه نیما، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور قرار دارد و شهرداری تهران به دنبال آن است به واسطه قرار گرفتن این دو ملک در نزدیکی هم و ارتباط نزدیک نیما و جلال در دوران حیات، حد فاصل این دو ملک را به گذر فرهنگی تبدیل کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *