سرکوب معترضان به محدودیت‌های کرونایی در چندین پایتخت اروپایی

سرویس خارجی: بسیاری از دولت‌های اروپایی در تلاش برای مقابله با افزایش ابتلا به کرونا در سراسر قاره، محدودیت‌های جدیدی را برای ویروس کرونا وضع کرده‌اند که این کشورها را با موج اعتراضات مواجه کرده است.

* هلند

هلند اولین کشور اروپای غربی بود که روز شنبه در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطینه نسبی اعمال کرد. در پی آن، به دلیل تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی در بخش‌های جنوبی این کشور و درگیر شدن پلیس با معترضان، در برخی مناطق وضعیت اضطراری اعلام شد. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، ۱۵نفر در شهر «روزندال» دستگیر شدند، جایی که معترضان یک مدرسه ابتدایی را به آتش کشیدند.

* بلژیک

در بروکسل پایتخت بلژیک هم هزاران نفر در اعتراض به تصمیم ممنوعیت ورود افراد واکسینه نشده به رستوران‌ها و کافه‌ها و غیره شرکت کردند. حدود ۳۵هزار نفر در اعتراضات تحت شعار «با هم برای آزادی» از ایستگاه راه‌آهن بروکسل حرکت کردند. برخی معترضان در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا و مراکز دولتی در پایتخت بلژیک با پلیس ضد شورش درگیر شدند و با روشن کردن آتش و پرتاب اشیا به سمت پلیس به تقابل پرداختند و در طرف دیگر، پلیس هم علیه آن‌ها از آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد و تعدادی نیز دستگیر شدند.

* اتریش

اتریش هم با ورود مجدد به قرنطینه که چهارمین دوره از زمان آغاز همه‌گیری است و اعمال واکسیناسیون اجباری، با اعتراضات مواجه شد. اتریشی‌ها در حال حاضر ملزم به کار در خانه هستند و همه مغازه‌های

غیر ضروری بسته است. ده‌ها هزار نفر در پایتخت وین با اهتزاز پرچم‌های ملی و بنرهایی که روی آنها نوشته شده بود «آزادی»، تظاهرات کردند و معترضان فریاد «مقاومت» سر دادند.

* ایتالیا

در ایتالیا نیز جمعیت ۳۰۰۰نفری که بنرهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «امثال ما هرگز تسلیم نمی‌شوند» در پایتخت برای اعتراض به ارائه گواهی سلامت مورد نیاز برای حضور در محل کار و رستوران‌ها و وسایل نقلیه عمومی و غیره حضور یافتند.

* ایرلند شمالی

صدها نفر هم در مقابل شهرداری بلفاست پایتخت ایرلند شمالی علیه گواهی واکسن تظاهرات کردند، تصمیمی که اوایل هفته توسط دولت اتخاذ شد و قرار است در ۱۳دسامبر اجرایی شود.

* سوییس

در سوییس، هم ۲۰۰۰نفر به همه‌پرسی آتی درباره قانون پیشنهادی محدودیت‌های کرونایی توسط دولت اعتراض کردند و آن را تبعیض‌آمیز خواندند.

* دانمارک

در دانمارک هم بیش از هزار نفر در مقابل پارلمان این کشور در کپنهاگ تجمع کردند.

* سوئد

اعتراضات مشابهی سوئد را نیز فرا گرفت.

* کرواسی

هزاران نفر در زاگرب پایتخت کرواسی هم با حمل پرچم‌های ملی همراه با بنرهایی علیه واکسیناسیون کرونا و آنچه به عنوان «محدودیت آزادی مردم» توصیف می‌کنند، تجمع کردند.

 

سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰  روز نامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *