طرح جدید وزارت علوم برای دو سال سربازی فارغ التحصیلان دکترا

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از طرح جدید این وزارتخانه و رایزنی با ستاد نیروهای مسلح برای استفاده بهینه‌تر از فارغ التحصیلان دکتری خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه تربیت مدرس درسخنانی با تاکید بر اینکه، سرمایه اجتماعی نظام از طریق استادان دانشگاهی افزایش می‌یابد، بهترین نوع سرمایه گذاری را توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانست. ‌وی در ادامه، از رایزنی وزارت علوم با ستاد نیروهای مسلح برای استفاده بهینه‌تر از فارغ‌التحصیلان دکتری خبر داد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه، فارغ‌التحصیلان دکتری در کشور سالانه بین ۵ تا ۶ هزار نفر هستند، افزود: بر اساس این طرح و با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح این دسته از فارغ‌التحصیلان دو سال سربازی خود را همچون دوره پسادکتری طی می‌کنند. ‌وزیرعلوم اضافه کرد: این طرح در راستای رفع علمی نیازهای جامعه است و حقوقی که به سربازان دوره دکتری داده می‌شود یک دوم یا یک سوم پژوهشگران دوره‌های پسا دکتری است. ‌وی همچنین یکی از برنامه‌های خود را ضرورت طی کردن دوره آموزشی شیوه معلمی برای اعضاء هیات علمی دانشگاه ها قبل از پذیرش این سمت عنوان کرد.

وی با اذعان به اینکه، دانشگاه‌ها در طول سال‌های گذشته عملکرد مناسبی در رفع مسائل کشور نداشته‌اند، از برنامه وزارت علوم برای تاسیس معاونت فناوری و نوآوری و معرفی مسئول این معاونت ظرف چند روز آینده خبر داد.

در ادامه این آئین، فرهاد دانشجو به‌ عنوان سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس معرفی و از خدمات محمدتقی احمدی، رئیس سابق این دانشگاه تقدیر به‌ عمل آمد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *