مشاور اسد: با همه امکانات مقابل اشغالگری آمریکا در سوریه می ایستیم

سرویس خارجی: مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه گفت که آمریکا در پی غارت منافع سوریه است و به همین دلیل از تروریسم در این کشور حمایت می‌کند.

بثینه شعبان تأیید کرد که آمریکا برای حمایت از تروریسم و چپاول منابع متعلق به مردم سوریه در این کشور حضور دارد.وی گفت که تحریم آمریکایی موسوم به «قانون سزار»، نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکاست و به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم سوریه، آسیب زیادی وارد می کند.شعبان گفت، آمریکا برای حمایت از تروریسم در شمال سوریه حضور دارد، نه برای مبارزه با آن، و سوریه جنایت آمریکا علیه مردم خود را محکوم می کند. وی ادامه داد: حضور آمریکا در خاک سوریه اشغالگرانه است و با تمامی امکانات ممکن در برابر آن مقاومت خواهد شد.

در چنین شرایطی منابع سوری از ادامه سرقت نفت این کشور توسط آمریکا خبر دادند. نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه سرقت نفت سوریه یک محموله جدید را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به عراق منتقل کردند. در خبری دیگر سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای با ۱۴۹رای مثبت مبنی بر محکوم کردن و باطل بودن اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان سوریه، از این رژیم اشغالگر خواست از اقداماتی که نقض قوانین بین المللی است، دست بردارد.

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *