معرفی برگزیدگان طرح‌های ترویجی کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری

برنامه حمایت از طرح‌های ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری از ابتکارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش ایرنا ، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی، برنامه حمایت از طرح‌های ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری را برگزارکرد.

برای شرکت در این برنامه، مسؤول یا مجری طرح‌های ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری، مدارک و مستندات فعالیت‌ها یا طرح‌های کتابخوانی روستاهای خود را به دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگ وزارت ارشاد می‌فرستاد. با اعلام فراخوان این برنامه ۱۳۳نفر در قالب ۴۸۳طرح کتابخوانی از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند که پس از داوری آثار رسیده به دبیرخانه مرکزی این رویداد، ۵طرح برگزیده روستایی به شرح ذیل، انتخاب و معرفی شدند:

• طرح حمیده بهمئی از روستای تنگ‎‌بن شهرستان بهبهان استان خوزستان با موضوع پیک دانایی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم

• طرح رسول سالاری از روستای اسماعیلیه علیا بلوک شهرستان جیرفت استان کرمان با موضوع ساخت و تجهیز کتابخانه روستا

• طرح شیدالله رستخیز شورکایی از روستای شورکا شهرستان جویبار استان مازندران با موضوع تهیه و تدوین فرهنگ جامع روستای شورکا

• طرح فاطمه‌گل حقیقت از شهرستان اوز استان فارس با موضوع احداث پارک کتاب روستای فیشور

• طرح محمد اصغر امیری از روستای اورنگ شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان با موضوع تأسیس و تجهیز کتابخانه روستایی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *