هشدار نماینده قائم شهر در خصوص تبدیل شدن نساجی مازندران به نیشکر هفت تپه

هشدار نماینده قائم شهر در خصوص تبدیل شدن نساجی مازندران به نیشکر هفت تپه

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمال تاسف باید اعلام کنم که یک نیشکر هفت تپه دیگر و هپکو اراک این بار در مازندران و قائم شهر در حال وقوع است.

به گزارش ایسنا، کیوان مرادیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: همکاران با کمال تاسف باید اعلام نمایم که یک نیشکر هفت تپه دیگر و هپکوی اراک این بار در مازندران و در نساجی قائمشهر در حال وقوع است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بیت المال و مردم قائمشهر در خطر است، عنوان کرد: آقای رئیس جمهور در سال ۸۸ این کارخانه توسط بانک ملی به سرمایه گذار خارجی در ازای یک دلار واگذار شد و در ازای این واگذاری مقرر شد که سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورویی برای به روز رسانی کارخانه با فناوری روز اروپا صورت گیرد تا از این به بعد ۲ هزار شغل نیز ظرف مدت ۲ سال برای مردم ایجاد شود، اما امروز بعد از گذشت ۱۳ سال نه از ۱۳۰ میلیون یورو خبری است و نه از دو هزار شغل.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: امروز کارخانه با کمتر از ۴۰۰ نفر کارگر با تجهیزات فرسوده و ظرفیت تولید پایین آن هم با حمایت ستاد اجرایی و مسئولین شورای تامین استان و شهرستان با بدهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به مالیات، بیمه، برق و اشخاص حقیقی و حقوقی در حال فعالیت نفس گیر است.

مرادیان خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: شما در زمانی که ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتید، در سفری به مازندران قول پیگیری ویژه مساله نساجی مازندران را صادر کردید، اما در کمال تعجب شرکت سرمایه گذاری بانک ملی که ناظر بر اجرای این قرارداد بود، نه تنها نظارتی نداشت بلکه امروز حاضر نیست در جلسه داوری دادخواست صادر کند و مدیران آن امروز اعلام می کنند که این یک دستمالی بود که ما آن را دور انداختیم، دستمال ۲۰ هزار میلیارد تومانی از کیسه بیت المال و مردم قائمشهر.

وی در پایان تاکید کرد: خواهش من این است که به این موضوع ورود شود و مالکیت پس گرفته شود، همچنین وزیر اقتصاد و بانک ملی باید نسبت به این موضوع توضیح ارائه کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *