«وال استریت ژورنال» گزارش داد: ۲ عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکا از روند گفت‌وگوهای وین خارج شدند

۲ عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکا از روند گفت‌وگوهای وین خارج شدند

روزنامه «وال استریت ژورنال» با اعلام این‌که اختلاف‌هایی در میان تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در وین ایجاد شده است، نوشت که علاوه بر معاون نماینده ویژه این کشور در امور ایران، دو عضو دیگر این تیم هم از روند مذاکرات وین خارج شده‌اند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «وال استریت ژورنال» با اعلام این‌که اختلاف‌هایی در میان تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در وین ایجاد شده است، نوشت که علاوه بر «ریچارد نفیو» معاون «رابرت مالی» نماینده ویژه این کشور در امور ایران، دو عضو دیگر این تیم هم از روند مذاکرات وین خارج شده‌اند.

بنا بر اعلام دیپلمات‌های آمریکایی، برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور به دلیل اختلاف با رابرت مالی بر سر نحوه مذاکرات با ایران، کناره‌گیری کرده یا مسئولیت‌های خود در قالب این تیم را کاهش داده‌اند.

وال استریت ژورنال نوشت که دلیل اختلاف در تیم و تصمیم برای خروج از روند مذاکرات، تأکید آنها بر این موضع بوده است که رویکرد واشنگتن در قبال ایران به اندازه کافی سختگیرانه نیست.

این روزنامه در ادامه نوشت که این اختلافات از تابستان گذشته بروز کرد و برخی اعضای تیم اوایل ماه دسامبر، با ورود تیم جدید ایران به وین، خواستار پایان دادن به روند مذاکرات شدند.

وزارت خارجه آمریکا نیز تأیید کرده است که ریچارد نفیو دیگر سمت معاونت رابرت مالی را بر عهده ندارد ولی همچنان به فعالیت در این وزارتخانه ادامه می‌دهد.

یک مقام بلندپایه آمریکایی  گفت که علاوه بر نفیو، یک عضو دیگر تیم مذاکرات وین نیز خواستار خروج از این تیم شده است ولی هیچ عضو دیگر تیم کنار نرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *