۲۰ درصد بستری‌های تنفسی ‌کرونا مربوط به کودکان؛ وزارت بهداشت: ۵ تا ۱۲ ساله‌ها برای واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند

وزارت بهداشت: ۵ تا ۱۲ ساله‌ها برای واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با هشدار نسبت به خطر اُمیکرون برای کودکان و آمار ۲۰ درصدی بستری‌های تنفسی ‌کرونا در این گروه سنی، در عین حال اعلام کرد: والدین می توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ابتلای کودکان به اُمیکرون، گفت: ابتلای کودکان به اُمیکرون بسیار قابل توجه است. به طوری که حداقل ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی اخیر، از بین کودکان هستند.

وی با بیان اینکه زمان زیادی از آغاز واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال سپری نشده است، گفت: ضمن اینکه این افراد هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند. بنابراین کودکان ایمنی کافی در برابر کووید ندارند.

هاشمی در عین حال هشدار داد که کودکان کمتر از پنج سال به دلیل عدم انجام  واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

گفتنی است؛ واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن ماه در سراسر کشور آغاز شده بود و مقرر بود به صورت پلکانی سنین ۵ تا ۹ سال نیز جهت واکسیناسیون فراخوان شوند. همچنین طبق پروتکل‌ها، واکسن های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می شود.

به این ترتیب با اعلام سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه مراجعه کنند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *