نماینده تربت حیدریه:این شهرستان فاقد تشکل فرهنگی قانونی است

نماینده تربت حیدریه:این شهرستان فاقد تشکل فرهنگی قانونی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: این خطه فاقد تشکل‌ قانونی در زمینه فرهنگ، هنر و رسانه است لذا نمی توان بودجه را بین تشکلهای موجود توزیع کرد و اگر نه اختصاص بودجه به تشکلها هیچ مشکل قانونی ندارد.

محسن زنگنه روز چهارشنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تربت‌حیدریه افزود: اگر بخواهیم بودجه‌های تخصیصی را به افراد حقیقی یا تشکل‌های فاقد مجوز قانونی توزیع کنیم، متهم به رفتارهای جناحی می‌شویم.
وی ادامه داد: عشق، شجاعت و پیگیری، سه ویژگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تربت حیدریه است که من با دغدغه‌های آنها آشنا هستم اما تا زمانی که در قالب یک تشکل قانونمند، پیگیر مطالبات خود نباشند، نمی‌توان برای آنها قدم تاثیرگذاری برداشت.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود  تعداد زیاد مراکز تصمیم سازی برای اهالی فرهنگ و هنر مطلوب نیست و از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه تقاضا می شود تا میزبان نشست مشترکی با دادستان، اداره اماکن و اهالی موسیقی برای بررسی و رفع مشکل این گروه باشند.
زنگنه در خصوص  مشکل مسکن اهالی هنر و رسانه نیز گفت: برای تهیه زمین مشکلی نداریم اما این زمین به یک گروه واحد، متشکل، منسجم و دارای شناسنامه، تخصیص می‌یابد.
وی اظهار کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری تربت‌حیدریه اختصاص داده شده است اما این که تاکنون تمامش جذب نشده است به موضوع انتقال و ثبت سند زمین به نام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه و نیز کم کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته باز می‌گردد.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای پروژه‌های دارای کد و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز برای امور ورزشی و فرهنگی زاوه و مه‌ولات در نظر گرفته شده است.
زنگنه به رفع مشکلات مالی شهرداری تربت‌حیدریه با کمک شهردار جدید خبر داد و گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی این نهاد، موفق شدیم ۴۵۰ میلیارد ریال آن را تهاتر کنیم و اگر شهرداری بتواند اسناد و مدارک ارایه کند تا ۸۰۰ میلیارد ریال تهاتر خواهد شد.
در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر، ادب و رسانه تربت‌حیدریه به بیان دغدغه‌های خود از جمله وجود مراکز متعدد تصمیم‌سازی در حوزه موسیقی، مشکل مسکن، پیشنهاد به مسوولان دولتی برای خرید آثار هنری برای توزیع در مراسم مختلف و ضرورت وجود قوانین یک دست در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی شهرهای ایران پرداختند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *