روسیه: ناتو در حال انتقال تروریست‌های خارجی به اوکراین است

روسیه: ناتو در حال انتقال تروریست‌های خارجی به اوکراین است

تروریست‌های داعشی در سوریه-تصویر آرشیوی

سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی بریتانیا، کانادا، ایالات متحده و چندین کشور دیگر ناتو از لهستان به‌عنوان «هاب لجستیکی» برای ارسال سلاح و انتقال افراد به اوکراین استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سرویس اطلاعاتی روسیه اعلام کرد: سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا در هفته‌های اخیر عملاً خاک لهستان را به یک «هاب لجستیکی» تبدیل کرده‌اند که برای تأمین سلاح و قاچاق جنگنده‌ها از جمله از مناطق میانه استفاده می‌شود. در این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات روسیه، مبارزانی که از خاورمیانه به اوکراین می‌رسند در پایگاه التنف تحت کنترل آمریکا در سوریه آموزش دیده‌اند تا در درگیری دونباس از آنها استفاده شود.

در این بیانیه تاکید شده است: در پایان سال ۲۰۲۱، آمریکایی‌ها ده‌ها تروریست داعش را آزاد کردند. این افراد به پایگاه التنف تحت کنترل ایالات متحده فرستاده شدند و آموزش‌های ویژه ای را در زمینه روش‌های جنگ خرابکارانه و تروریستی با تمرکز بر منطقه دونباس گذراندند. براساس این بیانیه، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اکثر این مبارزان را نابود کرده است، با این حال ایالات متحده به تشکیل واحدهای تروریستی جدید در خاورمیانه و آفریقا ادامه می‌دهد و قرار است آنها از طریق لهستان به اوکراین اعزام شوند.

این بیانیه افزوده است: سیا و فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا به تشکیل “تشکل‌های جنگنده داعش” جدید در خاورمیانه و آفریقا ادامه می‌دهند. انتقال آنها برای مشارکت در فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی در اوکراین برنامه‌ریزی شده است که از طریق خاک لهستان انجام می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *